Bu araştırmada, etüt ve eserleri pratik yaparken uygun bir şekilde tempoyu artırmaya yönelik görsel-işitsel medyada bulunan taktiklerin incelenmesi ve viyola eğitimine uyarlanmasına yönelik çalışmalar yapılması amaç edinilmiştir. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadaki veriler, amaca uygun olarak amaçlı örneklem doğrultusunda ilgili web sitelerindeki görsel-işitsel medya içeriklerinden toplanmıştır. Amaçlı örneklem doğrultusundaki doküman aramalarında çalışmanın güvenilirliğini, doğruluğunu ve temsil edilebilirliğini artırmak için özellikle dünyaca tanınan sanatçıların ve eğitimcilerin veya özgeçmişi araştırılarak dâhil edilen icracıların görsel-işitsel belgeleri seçilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda gruplama, blok, noktalı - farklı ritim, patlama, sol eli önce çalma ve izleyen notaları bağlama taktiklerine ulaşılmıştır. Bu taktiklere yönelik viyola eğitiminde kullanılmak üzere uyarlama örnekleri sunulmuştur. Bu taktiklerin etkililiğine yönelik bilimsel çalışmalar yapılması, viyola dersi öğretmenlerini yetiştirme politikalarına ve programlarına yönelik çalışmalarda kullanılması, güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi viyola dersi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim programı düzenlemelerinde ve mesleki gelişim planlamalarında kullanılması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 64 |