Psikolojik danışma mesleğinin alt uzmanlık alanlarından birisi okul psikolojik danışmanlığıdır. Okul psikolojik danışmanlığı, okul sistemi içerisinde önemli bir role sahiptir. Okul psikolojik danışma hizmetleri ile öğrencilerin kişisel, duygusal, mesleki ve toplumsal alanlarda sağlıklı olarak gelişmelerine yardımcı olma amaçlanmaktadır ve bu hizmetler, belirli bir sistem dâhilinde sunulmaktadır. Türkiye’de yürütülen okul psikolojik danışmanlığı hizmetlerini başka bir ülke ile birlikte incelemek, okul psikolojik danışmanlığı konusunda nerede olunduğu, nereye gidildiği ve nerede olunması gerektiği ile ilgili daha somut bilgiler verebilir. Bu çalışma ile Türkiye ve Kenya’daki okul psikolojik danışmanlığı konusunu ele almak, okullarda psikolojik danışma hizmetlerinin nasıl örgütlendiğini/sunulduğunu, kapsayıcılığının nasıl olduğunu, okul psikolojik danışmanlarının yetkinliklerini, okul psikolojik danışmanlığı alanında süregelen olumlu, olumsuz ve geliştirilebilir yönleri görmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Kenya’da ve Türkiye’de okul psikolojik danışmanlığının tarihsel gelişimi, okul psikolojik danışmanları, okul psikolojik danışmanlarının görevleri ve güncel konular ile okul psikolojik danışmanlarının karşılaştıkları güçlükler incelenmiştir.
Psikolojik danışma Okul psikolojik danışmanlığı Kenya Türkiye
Bu çalışmayı gerçekleştirecek perspektifi sunan ve doktora dersinde bu konuyu gündeme alan hocam Sayın Prof. Dr. Fulya Yüksel Şahin’e en içten teşekkürlerimi sunarım. Geniş vizyonuyla yolumu aydınlatıp, araştırmacı kimliğimi geliştirmede katkılar sunduğu için kendisine minnettarım.
School counseling is one of the sub-specialties of the counseling profession. School counseling has an important role in the school system. It is aimed to help students develop in a healthy way in personal, emotional, professional and social areas with school counseling services and these services are offered within a certain system. Examining the school counseling services carried out in Turkey with another country can give more concrete information about where the school counseling is, where to go and where to be. The aim of this study is to address the subject of school counseling in Turkey and Kenya, to see how counseling services are organized/presented in schools, how inclusive they are, the competencies of school counselors, and the ongoing positive, negative and improvable aspects in the field of school counseling. For this purpose, the historical development of school counseling in Kenya and Turkey, school counselors, duties of school counselors, current issues and difficulties faced by school counselors were examined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 70 |