Kadın girişimciler tanımladıkları ya da keşfettikleri
girişimsel fırsatlara dayanarak iş kurmaktadır. Köy yaşamı ekonomik ve
girişimcilik açısından oldukça sınırlı bir ekosisteme sahiptir. Köylerde var olmuş girişimsel fırsatlar teknolojinin,
yeniliğin, tüketici tercihlerinin vb. gibi faktörlerin etkisiyle kaybolmuş ya
da farklı işlere dönüşmüştür. Bu süreçte bu makale özellikle kadın
girişimcilerin geleneksel olarak ticari faaliyetlerini piyasa koşullarında
nasıl yönlendirdiğinin değerlendirmelerinin anlaşılmasını hedeflemektedir.
Çanakkale’nin periferisindeki köylerde yaşayan kadınların girişimsel
davranışları ve eğilimleri bu çerçevede değerlendirildiği zaman, özellikle
geleneksel alanlarda belli bir yaşın üzerindeki kadınların aktif olarak aile
ekonomisine doğrudan katkı sağladıkları görülmektedir. Bu çerçevede de
özellikle tarım ve hayvancılık gibi alanlarda köy kadınlılarının üretimden
satışa kadar bütün süreçlerde aktif rol üstlendikleri görülmektedir. Girişimci
köy kadınları zaman zaman tarlada çapa yaparken, aynı zaman da zeytin ve buğday
harmanında üretim yapmaktadır. Süt sağımından hayvanların beslenmesine kadar
her türlü faaliyetlerde aktif rol üstlenen kadınlar bu üretimlerin satışında yerel pazarlarda
ürünlerin satışında doğrudan görev üstlenmektedir. Köylerin yaşam koşulları değişen
ve gelişen yeni piyasa olanakları çerçevesinde mikro ölçekli üretim yapan
köylülerin özellikle de kadınların kapitalist ekonomik sistemde girişimsel faaliyetlerinin
sürdürmelerinin oldukça zor olduğu görülmektedir. Ölçek ekonomisinin getirdiği
rekabetçi üretim modeline karşı Çanakkaleli kadın girişimciler daha çok organik
üretim yaparak ve uçtan uca (hem üretim hem de satış sürecinde) bütün
faaliyetlerini kendileri gerçekleştirerek maliyetlerini aşağı çekmeye
çalışmaktadırlar. Ancak bu model ile köy kadınları ekonomik yaşamda kalma
fırsatı yakalama olanağını bulmaktadırlar. Maalesef bu süreç çok fazla devam
etme şansına da sahip değildir. Yeni girişimcilik modelleri ile beslenmesi ve
piyasa koşullarının gereklerine göre yenilikçi modeller ile kadınların iş yapma
biçimlerinin desteklenmesi gerekmektedir.
Köylülük köy ekonomisi kadın girişimciler sürdürülebilirlik eklektik model
Women entrepreneurs build businesses based on
initiative opportunities they identify or discover. The village has a very
limited life in terms of economic and entrepreneurial ecosystem. The
entrepreneurial opportunities that existed in the villages are the same as
those of technology, innovation, consumer preferences, etc. or have been transformed
into different processes. In this process, it is aimed to understand how women
entrepreneurs traditionally evaluate how their business activities are driven
by market conditions. When the entrepreneurial behaviors and tendencies of the
women living in the villages of Çanakkale are assessed in this framework, it is
seen that especially in traditional areas, women over a certain age actively
contribute directly to the family economy. In this context, especially in areas
such as agriculture and livestock, peasant women are seen to play an active
role in all processes from production to sale. Entrepreneur peasant women
occasionally make an anchor in the field, and occasionally produce a blend of
olive and wheat. Women who play an active role in all kinds of activities until
the feeding of animals in milk are also directly involved in the sale of
products in local markets during the sale of these products. Within the context
of the living conditions of the villagers and the changing and developing new market
possibilities, it seems that especially the micro-scale production of the
villagers, especially the women, is very difficult to sustain the initiative
activities in the capitalist economic system. Against the competitive
production model brought about by the scale economy, Canakkale women
entrepreneurs try to reduce their costs by making more organic production and
carrying out all their activities by themselves (both production and sales
process). However, with this model, peasant women are able to find an
opportunity to stay in economic life. However, this process does not have much
chance of continuing. New entrepreneurship models need to be supported and
innovative modes of business should be supported by women in accordance with
market conditions.
Peasant peasant economy women entrepreneurs sustainability eclectic model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 23 |