Asenkron motorlar endüstride en sık kullanılan motorlardan birisidir. Bu nedenle, motorun içinde veya dışında bir arıza (elektrik veya mekanik) motorun gücünün kesilmesine ve hatta fabrika içinde üretim kayıplarına neden olabilir. Literatürde tek kafesli asenkron motor arızaları üzerine çok sayıda çalışma olmasına rağmen, çift kafesli motor arızaları sıkça araştırılan bir konu değildir. Bu nedenle, bu çalışmada, çift kafesli bir asenkron motorun dış kafes oluğundaki hataların motor performansını nasıl etkilediği araştırılmıştır. Analizler Sonlu Elemanlar Yöntemi (SEY) kullanılarak yapılmıştır. Rotor oluğunda 1, 2, 3 ve 4 adet dış kafes kırığı olan motor modelleri incelenmiştir. Motor modellerinin rotor akımları, manyetik vektör potansiyel değerleri, manyetik akı dağılımları, akım yoğunlukları, radyal kuvvetler ve moment-hız grafikleri elde edilmiş ve hem sağlam hem de arızalı motorlar için karşılaştırılmıştır. Sonuçlar, rotordaki kırık çubuk sayısı arttıkça, her üç moment (yol alma, maksimum ve nominal) değerinde önemli bir azalma meydana geldiğini göstermiştir. Sağlam motora göre, rotor oluğunda 4 kırık bulunan motorun yol alma momentinin %13.77 oranında azaldığı görülmüştür.
Kırık Çubuklar Sonlu Elemanlar Yöntemi Asenkron Motor Dış Rotor Kafes Arızası Performans Analizi
Induction motors are one of the most commonly used motor in the industry. For this reason, a fault (electrical or mechanical) inside or outside of the motor can cause the motor to go out of power and even cause the production losses inside the factory. Although there are many studies on single-cage induction motor failures in the literature, double cage motor failures are not a frequent subject of study. Therefore, in this study, it was investigated how the outer cage slot faults in a double cage induction motor affect the motor performance. Analyses were performed using Finite Element Method (FEM). 1, 2, 3 and 4 outer cage broken bars in the rotor slot were investigated. Rotor currents, magnetic vector potential values, magnetic flux distributions, current densities, radial forces and torque-speed graphs of the motor models were obtained and compared for both healthy and failure motors. The results show that as the number of broken bar in the rotor increased, a significant reduction was observed in all three torque (starting, maximum and nominal) values. It has been observed that the starting torque decreased by 13.77% for the 4 broken outer cage rotor bars motor according to the healthy motor.
broken bars finite element method Induction motor outer rotor cage fault performance analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 14 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |