Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KUŞAKLARIN SİYASAL İLETİŞİM KÜLTÜR VE LİDERLİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 7 - 33, 30.06.2015

Öz

Kuşaklararası farklılıklar; bireylerin iletişim tarzını ve
arzu edilen liderlik tarzını etkilemektedir. Tipik kuşak çatışmalarının çoğu
iletişimsizlikten kaynaklanmaktadır. Bu sorunu çözmek için hedef kitleye yönelik
iletişim tarzı seçilmelidir. Liderlik tarzı açısından ise kuşaklar inandırıcı ve
güvenilir bir lider arzusu içindedir. Araştırma kapsamında aynı zamanda
aralarındaki farka da değinebilmek adına sessiz kuşak, patlama kuşağı, X, Y ve Z
kuşaklarına yer verilmiştir. Bu bağlamda kuşaklar iletişim kültür ve liderlik açısından
değerlendirilmiş olup bu alanda yapılmış olan ulusal ve uluslararası çalışmalar
ele alınmıştır. Dolayısıyla bireylerin empati kurma yeteneğinin gelişmesi,
kuşak çatışmalarının önlenmesi ve kuşaklararası sinerji oluşturulması açısından
bu çalışmanın katkı sağlaması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Abraham, Alex (2013), “Millennials Hate Traditional Media. Or Do They?” http://www.edelman.com/post/millennials-hate-traditional-media-or-do-they/ (22.07.2014).
  • Akdemir, Ali- Konakay, Gönül- Demirkaya, Harun- Noyan, Aral- Demir, Bülent- Ağ, CengizPehlivan, Çağlar-Özdemir, Eşref- Akduman, Gülbeniz- Eregez, Hanife- Öztürk, İlksen- Balcı, Oktay (2013), “Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklenilerinin Araştırılması”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt.2, Sayı.3, (11-41).
  • Aktaş, Hasret (2004), Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak İnternet, 1. Basım, Tablet Kitabevi, Konya.
  • Akyazı, Erhan ve Ünal, Akyazı Tutgun, (2013), “İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Amaç, Benimseme, Yalnızlık Düzeyi İlişkisi Bağlamında Sosyal Ağları Kullanımı”, Global Media Journal Turkish Edition, Cilt.3, Sayı.6, (1-24).
  • Alch, Mark L., (2000), “The Echo-Boom Generation: A Growing Force in American Society”, World Future Society, The Futurist 34.5, Eylül, (42).
  • Altimier, Leslie (2004), “Communicating with the Next Generation, Newborn and Infant Nursing Reviews”, Elsevier, Cilt.4, Sayı.1, (2-3).
  • Andrews, Kevin B. ve Lockett, Landry L., (2013), “Improving Generation Y Volunteerism in Extension Programs”, Journal Of Extension, Cilt.51, Sayı.2, (1-5).
  • Apaydın, Batuhan 2013, “Türkiye’de Y Kuşağının Özellikleri ve İstatistikler (Rapor)”, http://eticaretmag.com/turkiyede-y-kusagi-ozellikleri-istatistikler/ (Erişim Tarihi: 24.07.14).
  • Arıcı, Ali (2013), Siyasi Partiler ve Siyasi Liderler Çerçevesinde Türk Siyasetinde Sosyal Medya, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın Yayın Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Arman, Ayşe (2013), “Yaşasın Y Kuşağı”, http://gazetesu.sabanciuniv.edu/tr/2013-06/yasasin-ykusagi ss.12-13 (Erişim Tarihi:30.01.14).

THE EVALUATION OF GENERATION IN TERMS OF POLITICAL COMMUNICATION CULTURE AND LEADERSHIP

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 7 - 33, 30.06.2015

Öz

Intergenerational differences affected individual communication
style and desired leadership style. Most of the typical generational conflict
is caused from miscommunication. To solve this problem, the communication style
should be selected according to  the
target group. In terms of leadership style, generations prefer believable and
reliable leader. At the same time, veterans, baby boomers, X, Y and Z generations
were also included in the scope of this research in order to evaluate the
difference between them. Accordingly, generation is evaluated in terms of communication,
culture and leadership. It is included the national and international studies
in this field. Therefore in terms of this study is expected to contribute the
development of empathy ability of individuals, preventing the generational
conflicts and creating intergenerational synergies.

Kaynakça

  • Abraham, Alex (2013), “Millennials Hate Traditional Media. Or Do They?” http://www.edelman.com/post/millennials-hate-traditional-media-or-do-they/ (22.07.2014).
  • Akdemir, Ali- Konakay, Gönül- Demirkaya, Harun- Noyan, Aral- Demir, Bülent- Ağ, CengizPehlivan, Çağlar-Özdemir, Eşref- Akduman, Gülbeniz- Eregez, Hanife- Öztürk, İlksen- Balcı, Oktay (2013), “Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklenilerinin Araştırılması”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt.2, Sayı.3, (11-41).
  • Aktaş, Hasret (2004), Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak İnternet, 1. Basım, Tablet Kitabevi, Konya.
  • Akyazı, Erhan ve Ünal, Akyazı Tutgun, (2013), “İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Amaç, Benimseme, Yalnızlık Düzeyi İlişkisi Bağlamında Sosyal Ağları Kullanımı”, Global Media Journal Turkish Edition, Cilt.3, Sayı.6, (1-24).
  • Alch, Mark L., (2000), “The Echo-Boom Generation: A Growing Force in American Society”, World Future Society, The Futurist 34.5, Eylül, (42).
  • Altimier, Leslie (2004), “Communicating with the Next Generation, Newborn and Infant Nursing Reviews”, Elsevier, Cilt.4, Sayı.1, (2-3).
  • Andrews, Kevin B. ve Lockett, Landry L., (2013), “Improving Generation Y Volunteerism in Extension Programs”, Journal Of Extension, Cilt.51, Sayı.2, (1-5).
  • Apaydın, Batuhan 2013, “Türkiye’de Y Kuşağının Özellikleri ve İstatistikler (Rapor)”, http://eticaretmag.com/turkiyede-y-kusagi-ozellikleri-istatistikler/ (Erişim Tarihi: 24.07.14).
  • Arıcı, Ali (2013), Siyasi Partiler ve Siyasi Liderler Çerçevesinde Türk Siyasetinde Sosyal Medya, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın Yayın Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Arman, Ayşe (2013), “Yaşasın Y Kuşağı”, http://gazetesu.sabanciuniv.edu/tr/2013-06/yasasin-ykusagi ss.12-13 (Erişim Tarihi:30.01.14).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Ekonomi, İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Göktaş

İlker Hüseyin Çarıkçı

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 12 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Göktaş, P., & Çarıkçı, İ. H. (2015). THE EVALUATION OF GENERATION IN TERMS OF POLITICAL COMMUNICATION CULTURE AND LEADERSHIP. Journal of Mehmet Akif Ersoy University Economics and Administrative Sciences Faculty, 2(1), 7-33.