Bu çalışma, hegemonik erkeklik değerlerinin taşrada gündelik hayat pratikleri üzerinden nasıl inşa edildiğini tartışmaya açmıştır. Küresel düzlemde yaşanan erkeklik krizinin taşradaki bir sahada incelenmesini temel alan çalışma hegemonik erkekliğin inşasındaki ilişkiselliği erkeklerin dilinden anlama çabasındadır. Hegemonik erkeklik farklı erkeklikleri ve farklı kadınlıkları yönlendiren, baskılayan, iş birliği yapan erkeklik formlarından sadece biridir. Bu noktadan hareketle bu çalışma bahsi geçen ilişkiselliği taşrada yaşayan üst-orta sınıf erkeklerin anlatılarından hareketle hem kadınlar hem de diğer erkeklikler karşısında nasıl inşa edildiğini tartışmaktadır. Çalışma, Uşak'ta mali müşavirlik yapan sekiz erkekle yapılan yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşmelerin tematik analizine dayanmaktadır. Çalışma hem erkekler arasındaki hem de erkeklerin farklı kadınlıklarla kurduğu ilişkiyi göstermesi açısından önemlidir. Sahadan edindiğimiz bulgular Türkiye'de hegemonik erkekliğin göstergelerinin literatürdeki tespitleriyle uyuşmaktadır. Erkeklik krizi taşrada, küresel eğilimlerle kısmi bir paralellik gösteriyor. Bir değişim olsa bile bu değişimin çok yavaş olduğunu söylemek mümkün. Taşra erkekliği, hegemonik erkekliğin eğitimli, üst-sınıf, güçlü, prestijli olma özelliklerini taşıyabildiği gibi aynı zamanda argo konuşan, mangal yapan erkeklik örüntülerini de aynı erkeklik formunda barındırma becerisi gösteriyor.
Hegemonik erkeklik Erkek mali müşavirler Kalitatif yöntem Uşak
he present study has opened how hegemonic masculinity values are built through daily practices in the rural up for discussion. Based on analysis of masculinity crisis experienced at global level in the rural, the study is in the aim of comprehending the relationality in the formation of hegemonic masculinity through the language of men. Hegemonic masculinity is only one of the masculinity forms which conducts different masculinities and femininities, represses them and also collaborates with them. The study is based on the thematic analysis of semi-structured deep interviews made with eight men who are public accountants in the province of Uşak. The study is significant in terms of showing the relationship not only among men but also the relationship men form with other femininities. The findings we have reached from the field show a match with the proofs in literature describing the descriptors of hegemonic masculinity in Turkey. It has been observed that the most dominant features of hegemonic masculinity are power, money and not showing emotions. Masculinity crisis in the rural shows a partial parallelism to global tendencies. Even though there happens a change, it is possible to say that the change is very slow. Rural masculinity displays the ability of containing the features of hegemonic masculinity such as being educated, strong and prestigious as well as masculinity patterns such as speaking slang, doing barbecue in the same masculinity form.
Hegemonic masculinities Male certified public accountants Qualitative method Uşak
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 3 |