This study sought to determine the correlation between attitudes toward physical activity and happiness orientation in secondary school students. The researchers designed the descriptive study based on a correlational analysis technic. The researchers used the independent samples t-test in comparing two independent variables and the one-way analysis of variance (ANOVA) in comparing more than two independent variables. Pearson Correlation analysis was used to measure the direction and strength of the relationship between the data. As a result of the analyses, the researchers determined significant differences in total scores of the students who took part in the study according to the level of family monthly income variable of the Attitude toward Physical Activity Scale and the class and maternal education level variables of the Happiness Orientations Scale, according to the answers of the students. Moreover, the researchers determined significant differences in the love, socialization and benefit subscales of the Attitude toward Physical Activity Scale and in the meaning of life, enjoying life and life occupation subscales of the Happiness Orientations Scale, according to the gender, class, maternal education level, paternal education level and level of family monthly income variables. In addition, according to the correlation analysis conducted, they determined a moderately significant correlation between the attitudes toward physical activity and happiness orientation of the students in a positive direction. As a consequence, it is possible to state that attitudes of the secondary school students toward physical activity were positively correlated with their happiness orientation.
Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktiviteye yönelik tutumları ile mutluluk yönelimleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırma, ilişkisel analiz tekniğine dayalı betimsel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Verileri toplamak amacıyla Yıldızer, Bilgin, Korur, Yüksel ve Demirhan (2019)’nın geliştirdiği “Fiziksel Aktiviteye Yönelik Tutum Ölçeği” ve Peterson, Park, & Seligman (2005) tarafından geliştirilen, Sarıçam, Canatan (2015)’ın Türkçeye uyarladığı “Mutluluk Yönelimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. İki bağımsız değişkenin karşılaştırılması için bağımsız örneklem t testi ikiden fazla bağımsız değişkenin karşılaştırılması için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Verilerin arasındaki ilişkinin yönünü ve şiddetini ölçebilmek için ise Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır. Ayrıca araştırmaya ait değişkenlere ilişkin tanımlayıcı istatistik bulgularına yer verilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; araştırmaya katılan öğrencilerin vermiş oldukları cevaplara göre, fiziksel aktiviteye yönelik tutum ölçeğinin aile aylık gelir düzeyi değişkenine göre, mutluluk yönelimleri ölçeğinin ise, sınıf, anne eğitim durumu değişkenlerine göre toplam puanlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Yine cinsiyet, sınıf, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu ve aile aylık gelir düzeyi değişkenlerine göre, fiziksel aktiviteye yönelik tutum ölçeğinin sevgi, sosyalleşme ve fayda alt boyutlarında, mutluluk yönelimleri ölçeğinin hayatın anlamı, hayattan keyif alma ve hayat meşguliyeti alt boyutlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan korelasyon analizine göre, öğrencilerinin fiziksel aktiviteye yönelik tutumları ile mutluluk yönelimleri arasında orta derecede pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktiviteye yönelik tutumlarının mutluluk yönelimleri ile olumlu bir ilişki içerisinde olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor ve Egzersiz Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi Haziran ve Aralık aylarında yılda iki kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi , Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC 4.0). ile lisanslanmıştır.