Turizm işletmelerinin geleceğe dair planlarında, pazar bölümlendirmesinden satış- pazarlama faaliyetlerine kadar birçok alanda müşterilerin tercihlerini ve tercih aşamasında onları etkileyen faktörlerin dikkate alınması gerekmektedir. Müşteri profilinin iyi analiz edilmesi, seyahat alışkanlıklarının iyi değerlendirilmesi, turizm işletmelerinin pazarda elini güçlendirir. Birçok alternatifin bulunduğu turizm sektöründe müşteriler karar verirken birçok faktörden etkilenmektedir. Bunlardan biri de tartışmasız sosyo-demografik özelliklerdir.
Bu araştırmanın temel amacı, göller bölgesinde bulunan yerli halkın seyahat alışkanlıklarının sosyo-demografik özelliklerine göre değişip değişmediğinin belirlenmesidir. Özellikle Antalya ve çevresine iç turist sağlayan göller bölgesinin seyahat profilinin ve davranışlarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Verilerin toplanmasında yüz yüze anket tekniği kullanılmış ve toplamda 387 anket analize dahil edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre kişilerin tatil tercihlerini etkileyen önemli faktörün gelir düzeyi olduğu ve buna bağlı olarak kişilerin gelir düzeyi ile tatile ayrılan bütçe ve tatilde geçirilen süre arasında anlamlı farklılık bulunduğu tespit edilmiştir.
Tatil Alışkanlıkları Sosyo-demografik Özellikler; Satın alma Davranışları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 16 |