Küreselleşen Dünya’da
giderek önem kazanan ürün tasarımı kavramının tüketici açısından ne ölçüde
dikkate alındığı, nasıl algılandığı ve özellikle satın alma davranışını
yönlendirmesi açısından, tüketici tutumunu nasıl etkilediğinin belirlenebilmesi,
işletmeler açısından büyük önem teşkil etmektedir. Yapılan bu çalışma,
ABC modeli ile tüketici tutumlarının biliş, duygu ve davranış olarak belirlenen
üç bileşenini, tasarım kavramının duyusal, bilişsel ve davranışsal tasarım
öğeleri ile harmanlayarak, tasarım algısının, tüketici tutumu üzerindeki etkisi
ve tüketici davranışının oluşumundaki hiyerarşik konumunu açıklamayı
amaçlamıştır. Çalışmada, A markasının İstanbul ilindeki iki mağazasında bulunan
ve sistematik tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 500 kişi ile yapılmıştır.
Çalışma sonucu elde edilen veriler, SPSS 13.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir.
Veriler, çalışmanın amacına uygun olarak, Frekans Analizi, Ki-Kare Analizi, Tek
Yönlü Anova ve Faktör Analizi ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda,
A markası tüketicilerinin ürüne yönelik tutumları ve aynı zamanda duyusal,
bilişsel ve davranışsal öğe olmak üzere üç tutum bileşeni üzerine, tasarımın
etkisi olduğu belirlenmiştir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 22 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 18 |