Bu araştırmanın amacı, Mehmet
Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim
gören öğrencilerin pozitif/ negatif duygu ve çok boyutlu algılanan sosyal
destek açısından mevcut durumlarını bazı demografik değişkenlere göre
incelemektir. Araştırmaya toplam 843 (530 kız ve 313 erkek) öğrenci katılmıştır.
Genel tarama modeline uygun olarak yürütülen bu araştırmada kota örnekleme
yoluna gidilmiştir. Bu bağlamda öğrenim türü ve bölüm bazında her bir
kategoriden en az %20 oranında öğrenci dahil edilmiştir. Araştırmaya yalnızca
2016-2017 bahar yarı yılında öğrenim gören öğrenciler dahil edilmiştir ve bu
yönüyle araştırma kesitsel bir özellik taşımaktadır. Araştırmaya
katılan öğrencilerin pozitif duygu ortalama puanları 3,21±0,73, negatif duygu
puan ortalamaları 2,18±0,71, çok boyutlu algılanan sosyal destek ölçeği aile,
arkadaş ve özel kişi alt boyutları puan ortalamaları sırasıyla; 5,68±1,50,
5,65±1,59 ve 4,67±2,29 olarak bulunmuştur. İşletme bölümü öğrencilerinin, kamu
yönetimi öğrencilerine oranla anlamlı düzeyde daha yüksek pozitif duygu puan
ortalamasına sahip oldukları, bunun yanında kamu yönetimi bölümü
öğrencilerinin, bankacılık ve finans bölümü öğrencilerine göre negatif duygu
açısından anlamlı düzeyde daha yüksek bir ortalamaya sahip oldukları
görülmüştür. Diğer bazı değişkenler ve boyutlar açısından da (cinsiyet, kalınan
yer, yaş, sınıf, öğrenim türü,) bazı anlamlı
farklar elde edilmiştir.
Üniversite Öğrencisi Pozitif Duygu Negatif Duygu Sosyal Destek
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 22 |