Günümüzde giderek artmakta
olan hasta istek, ihtiyaç ve beklentilerinin karşılanması, yüksek kalitede hizmet
sunumunun sağlanması ve sağlık çıktılarının iyileştirilmesi açısından önem arz
etmektedir. Bu bağlamda, hasta ve hasta yakınları tarafından yapılan
şikâyetlerden elde edilen verilerin kullanılması, hizmet sunumunda karşılaşılan
sorunların tespit edilmesinde ve gerekli iyileştirmelerin yapılmasında önemli
bir araç olarak değerlendirilebilir. Araştırmanın amacı, özel hastanelere
yapılan şikâyet konularının, şikâyette bulunanların (hasta/hasta yakını),
şikâyetlerin amaçlarının ve düzeylerinin belirlenmesidir. Ankara’da faaliyet gösteren özel hastanelere
sikayetvar.com üzerinden yapılan kullanıcı şikâyetleri araştırmanın evrenini
oluşturmaktadır. Belirlenen zaman diliminde, hakkında şikâyet bildiriminde
bulunulan 26 hastaneye ait 493 şikâyet, doküman incelemesi yöntemi ile elde
edilmiş ve toplam 971 farklı şikâyet konusu saptanmıştır. Veriler; Reader vd.
(2014) tarafından geliştirilen hasta şikâyet taksonomisi doğrultusunda içerik
analizi türlerinden metin çözümleme yöntemi ile tümdengelimsel bir yaklaşım
benimsenerek analiz edilmiştir. Toplam 493 şikâyetin %52’sinin erkekler,
%48’inin kadınlar; %62’sinin hastalar ve %38’inin ise hasta yakınları
tarafından yapıldığı saptanmıştır. En çok şikâyet konusunun Yönetim (%35)
temasında olduğu belirlenmiştir (Klinik %33; İlişkiler %32). Yönetim temasında
en çok şikâyetin “Ücretler” (n=88); İlişkiler temasında “Personel İlgisizliği”
(n=77) ve Klinik temasında “Kalifiye Olmayan Personel” (n=48) konularında
olduğu saptanmıştır. Araştırma sonuçlarının özel hastanelere, şikâyetlerin
azaltılması konusunda yol gösterici olduğu düşünülmektedir.
Çevrimiçi Şikâyet Hasta Memnuniyeti Hasta Şikâyetleri İçerik Analizi Özel Hastane
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 24 |