Bu araştırmanın amacı zihin engelli çocuklara öz bakım becerilerinin öğretilmesinde şarkı yoluyla yapılan öğretimin etkililiğini belirlemektir. Araştırma için zihin engelli tanısı almış 5 tane öğrenci katılımcı olarak seçilmiştir. Çocuklardan biri denek yitimi göz önünde bulundurularak yedek katılımcı olarak belirlenirken, diğer çocuk ile de pilot uygulama yapılmıştır. Araştırma zihin engelli tanısı almış 3 çocukla yürütülmüştür. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama süreci yoklama, öğretim, genelleme ve izleme oturumlarından oluşmuştur. Araştırmanın bağımlı değişkeni, katılımcıların el yıkama becerisini öğrenme düzeyleri, bağımsız değişkeni ise müzik (şarkı öğretimi) yoluyla yapılan öğretim yöntemidir. Araştırma sonucunda zihin engelli çocuklara öz bakım becerilerinin öğretilmesinde şarkı yoluyla yapılan öğretimin etkili olduğu, katılımcıların arka planda şarkı olmadan ellerini bağımsız olarak yıkayabildikleri sonucuna varılmıştır.
Müzikle Öğretim Zihin Engelli Çocuklar Öz Bakım Becerileri Müzik Eğitimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 17 |