Özet
Bu çalışmanın amacı lise ve üniversite öğrencileri için KAR-YA saldırganlık Ölçeği adlı yeni bir ölçek geliştirmektir. Çalışmada Burdur ve Niğde illerinden lise ve üniversite öğrencilerinden oluşan beş farklı çalışma grubu kullanılmıştır. Ölçeğin psikometrik özellikleri için madde analizi, açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, ölçüt bağıntılı geçerlik, iç tutarlık katsayısı, split-half test yarılama yöntemi ve test tekrar test yöntemi kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda dört faktörlü bir ölçek elde edilmiştir. 23 maddeden oluşan ölçeğin açıklama varyansları 0.48 ve 0.81 arasında değişmektedir. Dört faktörün toplam açıklama varyansı %51.7’dir. Ölçeğin cronbach alpha iç tutarlık katsayısı tüm ölçek için 0.92, split-half test yarılama katsayısı her iki yarı için 0.80, test tekrar test güvenirliği katsayısı 0.86 olarak hesaplanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları da ölçeğin dört faktörlü yapısını doğrulamıştır. Sonuç olarak, geliştirilen KAR-YA saldırganlık ölçeği Türk lise ve üniversite öğrencilerinde geçerli ve güvenilir bir ölçek olarak kullanılabilir.
Anahtar sözcükler: Saldırganlık, Saldırganlık Ölçeği, Lise, Üniversite, Psikometrik Özellikler
Saldırganlık Saldırganlık Ölçeği Lise Üniversite Psikometrik Özellikler
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 17 |