Günümüzde mobil teknolojilerin
gelişmesiyle birlikte gerek kişiler, kişisel işlemlerini gerekse işletmeler,
çeşitli faaliyetlerini mobil araçlarla gerçekleştirmeye başlamışlardır. Mobil
cihazlarda konum bilgilerini belirleyerek yer tespiti sağlayan konum tabanlı
uygulamaların kullanımının artmasıyla beraber, bu tür uygulamalar kullanıcı
tepkileri açısından önemli bir konu olmaya başlamıştır. Çalışmanın amacı, kullanıcıların akıllı telefonlarda konum tabanlı
servisleri kullanım niyetini ve gerçekleşen davranışını Birleştirilmiş
Teknoloji Kabul ve Kullanım Modeli kullanılarak tahmin etmeye çalışmaktır.
Çalışma kapsamında 280 üniversite öğrencisinin katılımıyla bir anket çalışması
gerçekleştirilmiştir. Yapılan anket çalışması Janssen’in (2009) kullandığı soru
setinden faydalanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda
Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanım Model’inin “Performans Beklentisi”,
”Çaba Beklentisi”, “Sosyal Etki” ve “Kolaylaştırıcı Şartlar” olmak üzere 4
boyutu ayrı ayrı ele alınarak konum tabanlı servisleri kullanım niyeti ve
gerçekleşen davranış üzerinde etkili olduğu gözlemlenmektedir.
Today, with the development of mobile technologies,
people have started to carry out their personal transactions with mobile
devices. With the increasing use of location-based applications that determine
location information on mobile devices, such applications have become an
important topic in terms of user responsiveness. The purpose of the work is to
try to predict where the use of base services of users' smartphones is in the
Unified Technology Acceptance and Usage Model. A survey was conducted with the
participation of 280 university students. The questionnaire survey was made
using Janssen's (2009) questionnaire. It is observed that the Unified
Technology Acceptance and Use Model has four dimensions, "Performance
Expectation", "Effort Expectation", "Social Impact"
and "Facilitating Conditions".
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 6 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |