The purpose of this study is to show how women with hobbies or talents transform their social media environments into a workspace. This study describes the social media pages of mother entrepreneurs who have built and presented their own small circuit; women entrepreneurs, stay-at-home moms, women who have quit their jobs, or those who are using it to create new jobs. The goals of the research is to examine what kind of work mothers do on social media who use social media but do not play an active role in business. The visual elements on the social media pages that are suitable for mothers' entrepreneurship in Istanbul province were analyzed using the content analysis method. The results of the research show that the social media pages are used by women entrepreneurs for event announcements and informational and promotional purposes. Nowadays, the intensity of social media use attracts the attention of many people regardless of age, gender and education level. Especially mothers use social media pages effectively. This study discusses the concept of mother entrepreneurship by combining the concepts of entrepreneurship and motherhood; the place and importance of social media in achieving a balance between work and family is examined. During the literature review, it was found that limited research has been conducted on the concept. The concept of entrepreneurship is supported in the literature but there is no study in the field of social media related to maternal entrepreneurship. While the studies in the literature address the sanctity of the mother figure, they also explain the phenomenon of entrepreneurship under the umbrella of female entrepreneurship.
Çalışmanın amacı, hobileri veya yetenekleri olan kadınların sosyal medya ortamlarını nasıl bir çalışma alanına dönüştürdüklerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada, kendi küçük döngüsünü kuran ve sunan girişimci annelerin sosyal medya sayfaları incelenmektedir. Kadın girişimciler; evde kalan anneler, çalıştıkları işlerinden ayrılan kadınlar veya yanlarında yeni iş istihdamı yaratanlar olarak kategorize edilmektedir. Araştırmadaki amaç, sosyal medya kullanan ancak iş hayatında aktif rol oynamayan annelerin sosyal medyada ne gibi çalışmalar yaptığını incelemektir. İstanbul ili özelinde anne girişimciliğine uygun olan sosyal medya sayfalarında yer alan görsel öğeler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulguları sonucunda elde edilen sonuçlara göre, anne girişimcilerin sosyal medya sayfalarını etkinlik duyuruları ve bilgilendirme ve tanıtım amaçlı kullanıldığı görülmüştür. Günümüzde sosyal medya kullanımının yoğunluğu yaş, cinsiyet, eğitim durumu farketmeksizin birçok insanın ilgisini çekmektedir. Özellikle anneler sosyal medya sayfalarını etkin bir şekilde kullanmaktadır. Girişimcilik ile annelik kavramlarını birleştirerek anne girişimciliği kavramına değinilecek bu çalışmada; iş-aile dengesinin kurulmasında sosyal medyanın yeri ve önemi araştırılacaktır. Literatür taraması yapılırken kavramın sınırlı sayıda çalışıldığı görülmektedir. Girişimcilik kavramı literatürde desteklenmiş ancak anne girişimciliği ile ilgili sosyal medya alanında çalışmaya rastlanılmamıştır. Literatürde yapılan çalışmalar, anne figürünün kutsallığına değinirken aynı zamanda girişimcilik olgusunu kadın girişimciliği çatısı altında açıklanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |