Bu
çalışmanın amacı; sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin fen bilimleri
öğrenme kaygıları ile fen bilimleri öğrenme yönelimleri arasındaki ilişkiyi tespit
etmektir. Bu araştırmada nicel araştırma yönteminin bir deseni olan korelasyonel
model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Mersin ili Toroslar ilçesinde
öğrenim gören ve basit rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen toplam 407 sekizinci
sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Fen Bilimleri Kaygı Ölçeği ve Fen
Öğrenimine Yönelim Ölçeği kullanılmıştır. Bu araştırmada Fen Bilimleri Kaygı Ölçeğine ilişkin
hesaplanan Cronbach alfa değeri .82 ve Fen Öğrenimine Yönelim
Ölçeğine ilişkin Cronbach alfa değeri .90 olarak bulunmuştur. Çalışama ile ilgili veri toplama araçları uygulama
yapıldıktan sonra, araştırmacı tarafından kontrollü bir şekilde bilgisayar
ortamına aktarılmıştır. Çalışmanın analizi SPSS programı ile yapılmıştır.
Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin fen
bilimleri öğrenme kaygıları ve fen öğrenimine yönelimleri arasındaki ilişkinin orta düzeyde, doğrusal, negatif yönde
ve anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Bu
doğrultuda öğrencilerin fen bilimleri öğrenme kaygıları arttıkça fen öğrenimine yönelimleri azalmakta, fen bilimleri öğrenme kaygıları azaldıkça fen öğrenimine yönelimlerinin artmakta olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin fen öğrenme yönelimleri ile fen
kaygıları arasında negatif bir ilişki olmasından dolayı derslerde öğrencilerin
yönelimlerini arttırıcı, yönelimlere pozitif tutum sağlamak ve fen kaygılarını
azaltmak amacıyla farklı öğretim yöntem ve teknikleri kullanılabilir, fen
kaygılarını azaltıcı etkinlikler planlanabilir.
The aim of this study was to determine the
relationship between the science learning tendensies and science learning
concerns of eighth grade students. In this study, the correlational research
design, which is a quantitative research method design, was used. The sample of
the study consisted of 407 eighth grade students who study in Toroslar district
of Mersin province and are selected by simple random sampling method. In this
study, Science Anxiety Scale and Science Orientation Scale were used. The
Cronbach's alpha coefficient for the Science Anxiety Scale was .82 and the
Cronbach's alpha value for the Science Learning Orientation Scale was .90. The
data collection tools were transferred to the computer in a controlled manner
by the researcher. SPSS program was used to analyse the study. As a result of
the analyses, it was determined that the relationship between students'
learning anxieties and their orientation towards science learning was moderate,
linear, negative and significant. In this direction, as students' concerns
about learning science decrease, their tendency towards science education decreases
and it is concluded that their tendency towards science education increases as
the concerns of learning in science decrease. As there is a
negative relationship between science learning orientations and science
concerns, different teaching methods and techniques can be used in order to
increase students' orientation, to provide positive attitude to orientations
and to reduce science anxiety.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |