Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sindirim Sistemi Konusunda Eğitsel Oyun Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi

Yıl 2024, , 13 - 36, 15.07.2024
https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1479897

Öz

Bu çalışmanın amacı, ortaokul altıncı sınıf fen bilimleri dersi sindirim sistemi konusunda bir eğitsel oyunu tasarlama, uygulama, değerlendirme süreçlerini sunmak ve eğitsel oyunla ilgili öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseniyle planlanmış, yürütülmüş ve tamamlanmıştır. Çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 20 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Eğitsel oyunla; öğrencilerin sindirim sistemi konusunda derse aktif katılmaları, eğlenerek ve kalıcı öğrenmeler gerçekleştirmeleri hedeflenmiştir. Oyun tasarlanırken bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak her öğrenciye hitap eden bir oyun tasarlanmaya özen gösterilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Eğitsel oyun sonunda yapılan değerlendirmede öğrenciler olumlu görüş bildirmiş, sindirim sistemi konusunu öğrenmede istekli hale gelmişlerdir. Ulaşılan sonuçlara göre tasarlanan eğitsel oyun, Fen Bilimleri derslerinde sindirim sistemi konusunda içerik, süreç ve ürün zenginleştirmede kullanılabilir. Fen Bilimleri dersi için diğer konularda da benzer oyunlar tasarlanabilir.

Kaynakça

  • Akar, S. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi, bu modeli sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Kars il örneği. (Tez No. 319690). [Doktora Tezi]. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Alonso-Fernandez, C., Martınez-Ortiz, I., Caballero, R., Freire, M., & Fernandez-Manj_on, B. (2020). Predicting students’ knowledge after playing a serious game based on learning analytics data: A case study. Journal of Computer Assisted Learning, 36(3), 350–358. https://doi.org/10.1111/jcal.12405
  • Ayan, S., & Dündar, H. (2009). Eğitimde okul öncesi yaratıcılığın ve oyunun önemi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 63-74.
  • Baran, E., Canbazoğlu Bilici, S., Mesutoğlu, C., & Ocak, C. (2016). Moving STEM beyond schools: Students’ perceptions about an out-of-school STEM education program. International Journal of Education in Mathematics, Science ve Technology, 4(1), 9-19. https://doi.org/10.18404/ijemst.71338
  • Beker Baş, M., & Karamustafaoğlu, O. (2020). Merkezi ve çevresel sinir sistemi konusunda geliştirilmiş bir eğitsel oyun. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 80-92.
  • Bozdağ, H. C. (2017). Üç aşamalı kavramsal ölçme aracı ile öğrencilerin sindirim sistemi konusundaki kavram yanılgılarının tespiti. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 878-901. https://doi.org/10.14686/buefad.308999
  • Burleson, K. M., & Olimpo, J. T. (2016). ClueConnect: a word array game to promote student comprehension of key terminology in an introductory anatomy ve physiology course. Advances in Physiology Education, 40(2), 223-228. https://doi.org/10.1152/advan.00106.2015
  • Can, S., & Çava, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokulda uygulanan oyun ve fiziki etkinlikler dersinin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 261- 273. https://doi.org/10.24315/trkefd.318132
  • Cansız Aktaş, M. (2019). Nitel veri toplama teknikleri. Özmen, H ve Karamustafaoğlu, O. (Ed.), Eğitimde Araştırma Yöntemleri (s. 114-122) içinde. Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786052417867.06.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Genişletilmiş 3. Baskı). Celepler Matbaacılık
  • Çepni, S. (2018). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (8. Baskı). Celepler Matbaacılık
  • Coştu, F. (2022). Lise öğrencilerin kavramsal anlamalarının belirlenmesi: “sindirim sistemi”. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(2), 378-409.
  • Divjak, B., & Tomić, D. (2011). The impact of game-based learning on the achievement of learning goals ve motivation for learning mathematics - literature review. Journal of Information ve Organizational Sciences, 35(1), 15-30.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Anı Yayıncılık.
  • Gündoğdu, T. (2019). Bir öğretme-öğrenme aracı olarak akıllı tahta. The Journal of Academic Social Science, 6, 392-401.
  • Güngör, B., & ve Özgür, S. (2009). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sindirim sistemi konusundaki didaktik kökenli kavram yanılgılarının nedenleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 149-177.
  • Hava, K., Guyer, T., & Cakir, H. (2020). Gifted students’ learning experiences in systematic game development process in after-school activities. Educational Technology Research and Development, 68(3), 1439-1459. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09750-z
  • Hevadanlı, M., & Akbayın, H. (2006). Biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin başarı, hatırda tutma ve derse yönelik tutum üzerindeki etkileri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 21-31.
  • Karaca, M., Öner Armağan, F., & Bektaş, O. (2021). Eğitsel Kart Oyunu Örneği: Mitoz ve Mayoz Bölünme. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 9-20.
  • Karamustafaoğlu, O., & Baran, S. (2020). Kuvvet kapmaca‟ eğitsel oyunu ile fen öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 8(1), 76-91.
  • Karamustafaoğlu, O., & Aksoy, S. (2020). Canlıların sınıflandırılması konusunda geliştirilen eğitsel oyunla ilgili öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 90-109.
  • Karamustafaoğlu, O., & Kaya, M. (2013). Eğitsel oyunlarla “yansıma ve aynalar” konusunun öğretimi: yansımalı koşu örneği. Journal of Inquiry Based Activities, 3(2), 41-49.
  • Korkmaz, S. (2018). Eğitsel oyun geliştirerek desteklenen fen bilimleri öğretiminin öğrenci tutum ve başarısına etkisi. (502718). [Yüksek Lisans Tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th ed.). John Wiley & Sons.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], (2021). Fen bilimleri dersi öğretim programı. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf
  • Önen, F. (2005). İlköğretimde basınç konusunda öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarının yapılandırmacı yaklaşım ile giderilmesi. (Tez No. 159234). [Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Öztürk, D. (2007). Bilgisayar oyunlarının çocukların bilişsel ve duyuşsal gelişimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. (Tez No. 211607). [Yüksek Lisans Tezi], Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Öztürk Coşan, A. (2018). Canlı alemleri ünitesinin öğretiminde kullanılan eğitsel oyunların öğrenci başarısına ve başarının kalıcılığa etkisi. [Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Turgut, U., & Gürbüz, F. (2012). Effect of conceptual change text approach on removal of students' misconceptions about heat ve temperature. Int. J. of Innovation ve Learning, 11(4), 386-403.
  • Ursavaş, N., & Çimer, S. O. (2020). EGS (DNR) Tabanlı Öğretimin Sindirim Süreci ve Sindirim Sistemi ile İlgili Anlama Şekillerinin Geliştirilmesine Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1356-1390.
  • Yenice, N. Alpak Tunç, G., & Yavaşoğlu, N. (2019). Eğitsel oyun uygulamasının 5. sınıf öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik tutumları üzerindeki etkisinin incelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(1), 87-100. https://doi.org/10.19160/ijer.369935
  • Yıldız, E, Şimşek, Ü., & Araz, H. (2016). Dolaşım sistemi konusunda eğitsel oyun yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarı ve fen öğrenimi motivasyonu üzerine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 20-32.
  • Yıldız, Ş., & Beşoluk, Ş. (2019). Fen bilimleri dersinde probleme dayalı öğretim yaklaşımının öğrencilerin problem çözme becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesi. Journal of Individual Differences in Education, 1(1), 50-68.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2020). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yu, Z., Gao, M., & Wang, L. (2021). The effect of educational games on learning outcomes, student motivation, engagement and satisfaction. Journal of Educational Computing Research, 59(3), 522-546.
  • Zeng, J., Parks, S., & Shang, J. (2020). To learn scientifically, effectively, and enjoyably: A review of educational games. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(2), 186-195.

Development, Implementation and Evoluation of Educational Games About Digestive System

Yıl 2024, , 13 - 36, 15.07.2024
https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1479897

Öz

The aim of this study is to present the processes of designing, implementing and evaluating an educational game about the digestive system in the sixth grade secondary school science course and to express the opinions of the students about the educational game. This study was planned, conducted and completed with the case study design, one of the qualitative research methods. The study group consists of 20 sixth grade students studying at a public school affiliated with the Ministry of National Education in the 2021-2022 academic year. With educational game, It is aimed for students to actively participate in the lesson about the digestive system and to have fun and achieve permanent learning. While designing the game, care was taken to design a game that appeals to every student, considering individual differences. A semi-structured interview form was used as a data collection tool. In the evaluation made at the end of the educational game, the students expressed positive opinions and became eager to learn about the digestive system. The educational game designed according to the results obtained can be used to enrich the content, process and product on the digestive system in science courses. Similar games can be designed in other subjects for the Science course.

Kaynakça

  • Akar, S. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi, bu modeli sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Kars il örneği. (Tez No. 319690). [Doktora Tezi]. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Alonso-Fernandez, C., Martınez-Ortiz, I., Caballero, R., Freire, M., & Fernandez-Manj_on, B. (2020). Predicting students’ knowledge after playing a serious game based on learning analytics data: A case study. Journal of Computer Assisted Learning, 36(3), 350–358. https://doi.org/10.1111/jcal.12405
  • Ayan, S., & Dündar, H. (2009). Eğitimde okul öncesi yaratıcılığın ve oyunun önemi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 63-74.
  • Baran, E., Canbazoğlu Bilici, S., Mesutoğlu, C., & Ocak, C. (2016). Moving STEM beyond schools: Students’ perceptions about an out-of-school STEM education program. International Journal of Education in Mathematics, Science ve Technology, 4(1), 9-19. https://doi.org/10.18404/ijemst.71338
  • Beker Baş, M., & Karamustafaoğlu, O. (2020). Merkezi ve çevresel sinir sistemi konusunda geliştirilmiş bir eğitsel oyun. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 80-92.
  • Bozdağ, H. C. (2017). Üç aşamalı kavramsal ölçme aracı ile öğrencilerin sindirim sistemi konusundaki kavram yanılgılarının tespiti. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 878-901. https://doi.org/10.14686/buefad.308999
  • Burleson, K. M., & Olimpo, J. T. (2016). ClueConnect: a word array game to promote student comprehension of key terminology in an introductory anatomy ve physiology course. Advances in Physiology Education, 40(2), 223-228. https://doi.org/10.1152/advan.00106.2015
  • Can, S., & Çava, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokulda uygulanan oyun ve fiziki etkinlikler dersinin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 261- 273. https://doi.org/10.24315/trkefd.318132
  • Cansız Aktaş, M. (2019). Nitel veri toplama teknikleri. Özmen, H ve Karamustafaoğlu, O. (Ed.), Eğitimde Araştırma Yöntemleri (s. 114-122) içinde. Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786052417867.06.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Genişletilmiş 3. Baskı). Celepler Matbaacılık
  • Çepni, S. (2018). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (8. Baskı). Celepler Matbaacılık
  • Coştu, F. (2022). Lise öğrencilerin kavramsal anlamalarının belirlenmesi: “sindirim sistemi”. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(2), 378-409.
  • Divjak, B., & Tomić, D. (2011). The impact of game-based learning on the achievement of learning goals ve motivation for learning mathematics - literature review. Journal of Information ve Organizational Sciences, 35(1), 15-30.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Anı Yayıncılık.
  • Gündoğdu, T. (2019). Bir öğretme-öğrenme aracı olarak akıllı tahta. The Journal of Academic Social Science, 6, 392-401.
  • Güngör, B., & ve Özgür, S. (2009). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sindirim sistemi konusundaki didaktik kökenli kavram yanılgılarının nedenleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(2), 149-177.
  • Hava, K., Guyer, T., & Cakir, H. (2020). Gifted students’ learning experiences in systematic game development process in after-school activities. Educational Technology Research and Development, 68(3), 1439-1459. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09750-z
  • Hevadanlı, M., & Akbayın, H. (2006). Biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin başarı, hatırda tutma ve derse yönelik tutum üzerindeki etkileri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 21-31.
  • Karaca, M., Öner Armağan, F., & Bektaş, O. (2021). Eğitsel Kart Oyunu Örneği: Mitoz ve Mayoz Bölünme. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 9-20.
  • Karamustafaoğlu, O., & Baran, S. (2020). Kuvvet kapmaca‟ eğitsel oyunu ile fen öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 8(1), 76-91.
  • Karamustafaoğlu, O., & Aksoy, S. (2020). Canlıların sınıflandırılması konusunda geliştirilen eğitsel oyunla ilgili öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 90-109.
  • Karamustafaoğlu, O., & Kaya, M. (2013). Eğitsel oyunlarla “yansıma ve aynalar” konusunun öğretimi: yansımalı koşu örneği. Journal of Inquiry Based Activities, 3(2), 41-49.
  • Korkmaz, S. (2018). Eğitsel oyun geliştirerek desteklenen fen bilimleri öğretiminin öğrenci tutum ve başarısına etkisi. (502718). [Yüksek Lisans Tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th ed.). John Wiley & Sons.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], (2021). Fen bilimleri dersi öğretim programı. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf
  • Önen, F. (2005). İlköğretimde basınç konusunda öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarının yapılandırmacı yaklaşım ile giderilmesi. (Tez No. 159234). [Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Öztürk, D. (2007). Bilgisayar oyunlarının çocukların bilişsel ve duyuşsal gelişimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. (Tez No. 211607). [Yüksek Lisans Tezi], Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Öztürk Coşan, A. (2018). Canlı alemleri ünitesinin öğretiminde kullanılan eğitsel oyunların öğrenci başarısına ve başarının kalıcılığa etkisi. [Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Turgut, U., & Gürbüz, F. (2012). Effect of conceptual change text approach on removal of students' misconceptions about heat ve temperature. Int. J. of Innovation ve Learning, 11(4), 386-403.
  • Ursavaş, N., & Çimer, S. O. (2020). EGS (DNR) Tabanlı Öğretimin Sindirim Süreci ve Sindirim Sistemi ile İlgili Anlama Şekillerinin Geliştirilmesine Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1356-1390.
  • Yenice, N. Alpak Tunç, G., & Yavaşoğlu, N. (2019). Eğitsel oyun uygulamasının 5. sınıf öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik tutumları üzerindeki etkisinin incelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(1), 87-100. https://doi.org/10.19160/ijer.369935
  • Yıldız, E, Şimşek, Ü., & Araz, H. (2016). Dolaşım sistemi konusunda eğitsel oyun yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarı ve fen öğrenimi motivasyonu üzerine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 20-32.
  • Yıldız, Ş., & Beşoluk, Ş. (2019). Fen bilimleri dersinde probleme dayalı öğretim yaklaşımının öğrencilerin problem çözme becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesi. Journal of Individual Differences in Education, 1(1), 50-68.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2020). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yu, Z., Gao, M., & Wang, L. (2021). The effect of educational games on learning outcomes, student motivation, engagement and satisfaction. Journal of Educational Computing Research, 59(3), 522-546.
  • Zeng, J., Parks, S., & Shang, J. (2020). To learn scientifically, effectively, and enjoyably: A review of educational games. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(2), 186-195.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen Bilgisi Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sümeyye Demirezen 0000-0002-8997-4017

Fulya Öner Armağan 0000-0003-2085-1390

Erken Görünüm Tarihi 14 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 10 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Demirezen, S., & Öner Armağan, F. (2024). Sindirim Sistemi Konusunda Eğitsel Oyun Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 7(1), 13-36. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1479897
AMA Demirezen S, Öner Armağan F. Sindirim Sistemi Konusunda Eğitsel Oyun Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi. MM-USOBEBİD. Temmuz 2024;7(1):13-36. doi:10.47155/mamusbbd.1479897
Chicago Demirezen, Sümeyye, ve Fulya Öner Armağan. “Sindirim Sistemi Konusunda Eğitsel Oyun Geliştirilmesi, Uygulanması Ve Değerlendirilmesi”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 7, sy. 1 (Temmuz 2024): 13-36. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1479897.
EndNote Demirezen S, Öner Armağan F (01 Temmuz 2024) Sindirim Sistemi Konusunda Eğitsel Oyun Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 7 1 13–36.
IEEE S. Demirezen ve F. Öner Armağan, “Sindirim Sistemi Konusunda Eğitsel Oyun Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi”, MM-USOBEBİD, c. 7, sy. 1, ss. 13–36, 2024, doi: 10.47155/mamusbbd.1479897.
ISNAD Demirezen, Sümeyye - Öner Armağan, Fulya. “Sindirim Sistemi Konusunda Eğitsel Oyun Geliştirilmesi, Uygulanması Ve Değerlendirilmesi”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 7/1 (Temmuz 2024), 13-36. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1479897.
JAMA Demirezen S, Öner Armağan F. Sindirim Sistemi Konusunda Eğitsel Oyun Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi. MM-USOBEBİD. 2024;7:13–36.
MLA Demirezen, Sümeyye ve Fulya Öner Armağan. “Sindirim Sistemi Konusunda Eğitsel Oyun Geliştirilmesi, Uygulanması Ve Değerlendirilmesi”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 7, sy. 1, 2024, ss. 13-36, doi:10.47155/mamusbbd.1479897.
Vancouver Demirezen S, Öner Armağan F. Sindirim Sistemi Konusunda Eğitsel Oyun Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi. MM-USOBEBİD. 2024;7(1):13-36.

  2862315149  15151 1515028624