Bu araştırmanın amacı fen, matematik, sanat ve teknoloji entegrasyonuna yönelik etkinlikler içeren TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Programı kapsamında desteklenen “Araştırıyorum, Sorguluyorum, Bilimi Çok Seviyorum” adlı projeye katılan yedinci sınıf öğrencilerinin projeye yönelik görüşlerini incelenmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın örneklemini 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Kayseri ili ve ilçelerindeki köy okullarında öğrenim gören yedinci sınıf 42 öğrenci oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin projeden bilgi edindikleri, deney yapma ve kanıtlama becerileri kazandıkları, var olan bilgilerini derinleştirme yeteneklerinin arttığı, sosyalleştikleri, konular hakkında deneyim sağladıkları, eğlenceli vakit geçirdikleri, konu hakkında farklı bakış açıları kazandıkları ve laboratuvar kullanımına ulaşmaları kodlarında olumlu görüşler belirttikleri sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma bulguları doğrultusunda projenin farklı ortamlarda yapılması, daha az katılımcı ile yapılması, projenin yaz tatilinde gerçekleştirilmesi, proje içeriklerinin azaltılması gibi önerilerde bulunulmuştur.
Araştırma temelli öğrenme doğa eğitimi ve bilim okulu öğrenci görüşleri fenomolojik araştırma
TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları destekleme programı
122B754
The aim of this research is to examine the views of seventh grade students who participated in the project called “I Research, I Question, I Love Science So Much” supported within the scope of TÜBİTAK 4004 Nature Education and Science Schools Program which includes activities for the integration of science, mathematics, art and technology. The sample of this study, in which the phenomenological research method, one of the qualitative research methods, was used, consists of 42 seventh grade students studying in village schools in Kayseri province and its districts in the 2022-2023 academic year. In the study, a semi-structured interview form developed by the researchers was used as a data collection tool, and content analysis was used in the analysis of the data. As a result of the study, it was concluded that the students gained knowledge from the project, gained the skills of experimenting and proving, their ability to deepen their existing knowledge increased, they socialized, they experienced about the subjects, they had fun, they gained different perspectives on the subject, and they expressed positive opinions in the codes of accessing the use of the laboratory. In line with the findings of the study, suggestions were made such as carrying out the project in different environments, with fewer participants, realizing the project during the summer vacation, and reducing the project contents.
Inquiry-Based Learning Nature Education and Science School Phenomenological Research
122B754
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 122B754 |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |