Dünyada nereden geldiği belli olmayan, sağlıksız üretilen ve işlenen tüm gıdalar, insanların ürünlere olan güvenini zedelemiştir. Hastalıkların artmasıyla birlikte insanlar daha güvenli ürünlere yönelmeye başlamışlardır. Bazı ürünler, bütün bu taleplere karşılık vermektedir. Bu ürünlere görünmez bir etiket yapışmakta, tüketiciyle gizli bir anlaşma yapmaktadır. Bir ürünü pazardan alırken çoğu tüketici, önce nereye ait olduğunu veya bildikleri ürünü almadan önce o ürünün bulunup bulunmadığını sormaktadır. Etiketlenmiş veya markalaşmış ürünler, tüketicilerin güvenini kazanmakta ve dolayısıyla talep oluşturmaktadır. Coğrafi işaretler, ürünleri tescilleyerek belli bir yöre, alan, bölge veya ülkeyle özdeşleştiğini, güvenilir olduğunu, kendine has özelliklerinin olduğunu resmileştirmektedir. Hem ürünlerin gelenekselliğinin ve özgünlüğünün korunmasını hem de güvenilirliğinin sürdürülebilir olmasını sağlar. Coğrafi işaretlerin varlığı, kırsal alanlardaki ekonominin canlanmasına, istihdam alanının artmasına, kırsal alanlarda yaşayan halkın gelirlerinin artmasına, yaşam standartlarının yükselmesine ve dolayısıyla göçlerin azalmasına, kültürel mirasın devamlılığına katkı sağlar. Tüketiciye sağlamış olduğu faydadan daha fazlasını üreticiye sağlamaktadır. Coğrafi işaretli ürünlerden biri, Tunceli İli’nin Çemişgezek İlçe’sine bağlı Ulukale Köyü’nde bulunan dut’tur. Ulukale Köyü’nde yetiştirilen dutun kendine has özellikleri, tanınmasına, talep görmesine neden olmuş, köyde yaşayan halkın üretim miktarlarına, gelirlerine yansımıştır. Bu çalışmada bir kırsal alanın kalkınmasında coğrafi işaretli bir ürünün etkileri incelenmiştir.
Kırsal Kalkınma Coğrafi İşaret Ulukale Dutu Ulukale Köyü Çemişgezek
All foods produced and processed unhealthy, which are not known where they come from in the world, have damaged people's confidence in products. With the increase in diseases, people began to turn to safer products. Some products respond to all these demands. An invisible label sticks to these products and makes a secret agreement with the consumer. When buying a product from the market, most consumers first ask where it belongs or if it exists before buying the product they know. Labeled or branded products gain the trust of consumers and therefore create demand. Geographical markings formalize that by registering the products, it identifies with a particular region, area, region or country, is reliable and has its characteristics. It ensures that both the traditionality and authenticity of the products are maintained, and the reliability of the products is sustainable. The presence of geographical signs, the revival of the economy in rural areas, the increased employment area, The presence of Geographical Signs contributes to the revival of the economy in rural areas, increased employment area, increased incomes of people living in rural areas, rising living standards and therefore decreased migrations, and the continuity of cultural heritage. It provides more to the manufacturer than it provides to the consumer. One geographically marked product is the mulberry located in Ulukale village in the Cemisgezek district of Tunceli province. The unique characteristics of the mulberry grown in Ulukale village caused it to be recognized and in demand, reflected in the production amounts and incomes of the people living in the village. In this study, the effects of a geographically marked product were examined in the development of a rural area.
Rural Survival Geographical Sign Ulukale Mulberry Ulukale Village Cemisgezek
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |