Günümüzde turizm sektörü, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızla gelişen bir sektördür. Turizm sektörünün en önemli unsurunu oluşturan otel işletmeleri, seyahat eden insanların barınma, yeme-içme, eğlence, dinlenme vb. ihtiyaçlarını karşılayan toplumsal bir kurumdur. Turizmin sektörünün en önemli parçasını oluşturan otel işletmelerinde, istenilen düzeyde kâr elde edebilmek ve müşterilere kaliteli hizmet sunup rakip işletmelere karşı rekabet üstünlüğü sağlanabilmesi için yiyecek-içecek bölümüne özel önem verilmesi gerekmektedir. Yiyecek-içecek faaliyetlerinden oluşan maliyetlerin kontrol altında tutulabilmesi için etkili bir maliyet kontrol yönteminin uygulanması zorunluluktur. Bu araştırmada Marmaris’te faaliyet gösteren otel işletmelerine örnekleme yoluyla anket çalışması yapılacaktır. Elde edilen sonuçlarla otellerin, hangi yiyecek-içecek maliyet kontrol yöntemini uyguladıkları, yiyecek-içecek bölümü ile diğer bölümler arasındaki uyum süreci ve yöneticilerin yiyecek-içecek maliyetleri hakkındaki beklentilerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır
Today, tourism sector in Turkey, as in the entire world, is rapidly developing. Hotel organizations, the most important element in the tourism sector, are social institutions meeting the accommodation, food-beverage, recreation, relaxing etc. needs of the travelers. In the hotel organizations, the most important part of tourism sector, special attention should be attached to food and beverage departments to obtain the required profit and to offer their guests quality services so that they can have competitive advantages over their rivals. It is a must to implement and effective cost control management to keep the costs stemming from food and beverage activities under control required profit and to offer their guests quality services so that they can have competitive advantages over their rivals. It is a must to implement and effective cost control management to keep the costs stemming from food and beverage activities under control. In this study, a questionnaire is administered to sample of hotel organizations operating in Marmaris. With the findings to be obtained, the study aims to evaluate which food and beverage control methods are used by the hotels, the level of harmony between the food and beverage department and other departments in the hotels, and the expectations of the managers about the food and beverage costs
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 19 |