2021 yılı Avrupa Birliği demiryolları politikaları için oldukça önem arz eden bir yıl olmuştur. Avrupa Birliği bahsedilen yılı sadece Dördüncü Demiryolu Paketi’nin tamamlanma dönemi olarak ele almamış, aynı zamanda “Demiryolları Yılı” olarak ilan etmiş ve “Tek Avrupa Demiryolu” projesi ışığında trenyolu ile ulaşımı ve entegrasyonu arttırıcı tedbirler almıştır. Fakat, üye ülkelerin pandemi ve savaşın etkilerinden tam olarak sıyrılamadığı bu dönemde, konulan hedefler birçok açıdan iddialı ve fazla iyimser olarak değerlendirilmiştir. Bu araştırma, AB ülkelerinin istenilen demiryolu düzenlemelerine yönelik mevcut performansını değerlendirmektedir. Makalenin analizi makine öğrenmesi modeli temelinde üç grup ülke oluşumu üzerinden yapılmıştır. Araştırma, AB’nin üye ülke performans ve uygulamalarındaki farklılaşmalar sebebiyle öne sürülen hedeflerin gerisinde kaldığını iddia etmektedir.
Avrupa Birliği Demiryolları Hareketlilik Farklılaşma Entegrasyon.
The year 2021 was a critical juncture for European Railways. Not just the deadline for full implementation of the Fourth Railway Package, but the EU also advertised the whole year as "the year of Rail" to accelerate mobility on rail and aid member states to speed up their compliance with the norms of highly anticipated “Single European Railways”. Nevertheless, both goals seemed pretty ambitious to achieve when member states were still coping with the pernicious effects of the pandemic and the war. This research evaluates EU nations’ current performance towards the EU’s railway regulations. Through a machine-learning model, the analysis suggests three classes of states. It assumes a significant differentiation in member state performance, which causes the EU to fall behind the assumed schedule immensely.
European Union Rail transport Mobility Differentiation Integration.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |