Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ

Yıl 2011, , 55 - 72, 25.12.2011
https://doi.org/10.29228/mjes.138

Öz

Makale, Polonya’daki mobil iletişim pazarını ve bu pazarın güncel değişim
trendlerini tanımlamaktadır. Bu pazarın temel ve güncel özelliklerini göstermek için
mevcut en yeni verilerin bir kısmı kullanılmıştır. En önemli özellik, her bir 100
mukim başına kullanılan aktif sim kartlarının sayısı ile ölçülen dinamik büyümedir.
Bu pazar üç operatörün eğemenliğiyle karakterize edilmektedir. Her biri ortalama
%30 ile yaklaşık olarak aynı pazar payına sahiptir. Mevcut oligopolistik yapıya rağmen 2006 yılından bu yana Polonya mobil iletişim pazarına kendi ağlarını
kuran yeni firma ve sanal operatörlerin girişi görülmektedir.
Bunun ardından, makale, kendi ağını kuran yeni bir operatörün (Play firması)
artan pazar payına ve şirketin iş stratejisine odaklanmaktadır. Ayrıca, sanal
operatörlerin görece zayıf pozisyonları da ortaya konulmaktadır.
Sonuç olarak, Polonya mobil iletişim pazarının bazı temel özellikleri
tanımlanmaktadır. Bu özellikler, genel olarak, Polonya’daki mobil telefonculuğun
gelişim yönünün Polonya telekomünikasyon pazarının rekabetçi yapısının
güçlendirilmesine katkı sağladığına işaret etmektedir.

Kaynakça

  • Kaplan, R.S., Norton, D.P. (2001). Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Wydawnictwo. Naukowe PWN. Warszawa 2001, p. 24;
  • Kleer, J. (2006). Globalizacja a państwo narodowe i usługi publiczne. Polska Akademia Nauk. Kancelaria PAN. Komitet Prognoz „Polska 2000 plus”. Warszawa 2006, p. 20;
Yıl 2011, , 55 - 72, 25.12.2011
https://doi.org/10.29228/mjes.138

Öz

Kaynakça

  • Kaplan, R.S., Norton, D.P. (2001). Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Wydawnictwo. Naukowe PWN. Warszawa 2001, p. 24;
  • Kleer, J. (2006). Globalizacja a państwo narodowe i usługi publiczne. Polska Akademia Nauk. Kancelaria PAN. Komitet Prognoz „Polska 2000 plus”. Warszawa 2006, p. 20;
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Maciej Czaplewski Bu kişi benim

Maciej Czaplewskı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011

Kaynak Göster

APA Czaplewski, M., & Czaplewskı, M. (2011). POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, 19(2), 55-72. https://doi.org/10.29228/mjes.138
AMA Czaplewski M, Czaplewskı M. POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ. MJES. Aralık 2011;19(2):55-72. doi:10.29228/mjes.138
Chicago Czaplewski, Maciej, ve Maciej Czaplewskı. “POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 19, sy. 2 (Aralık 2011): 55-72. https://doi.org/10.29228/mjes.138.
EndNote Czaplewski M, Czaplewskı M (01 Aralık 2011) POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 19 2 55–72.
IEEE M. Czaplewski ve M. Czaplewskı, “POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ”, MJES, c. 19, sy. 2, ss. 55–72, 2011, doi: 10.29228/mjes.138.
ISNAD Czaplewski, Maciej - Czaplewskı, Maciej. “POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 19/2 (Aralık 2011), 55-72. https://doi.org/10.29228/mjes.138.
JAMA Czaplewski M, Czaplewskı M. POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ. MJES. 2011;19:55–72.
MLA Czaplewski, Maciej ve Maciej Czaplewskı. “POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, c. 19, sy. 2, 2011, ss. 55-72, doi:10.29228/mjes.138.
Vancouver Czaplewski M, Czaplewskı M. POLONYA MOBİL İLETİŞİM MARKETİ – DEĞİŞİMİN TEMEL EĞİLİMLERİ. MJES. 2011;19(2):55-72.