21. yiizyzlda kiireselle!Jme kapsammda, her bireyin bir veya birden fazla
yabancz dil ogrenmesi ve konu!jup yazabilmesi temel bir zorunluluk haline
gelmektedir. Tiirkiye 'nin de iiyesi oldugu Avrupa Konseyi tarafindan
geli!jtirilmi!} alan Avrupa Ortak Dil Kriteleriyle ve Avrupa Dil
Porifolyosu 'nun uygulamalarma yabancz dil egitimi alamnda
rastlanmaktadzr. Bu ara!}tzrmamn problem ciimlesi !JU !}ekilde verilebilir:
"Giiniimiizde Avrupa Dil Porifolyosuyla Tiirkiye 'de ilk ve ortaogretim
kademelerindeki yabancz dil egitimi 9all!}malan naszl bir geli!}me takip
etmektedir?" Bu ara!jtzrmamn amacz ise !JU !}ekilde a9zklanabilir: "21.
yiizyzlda Avrupa Dil Porifolyosu 'nun Tiirkiye 'de ilk ve ortaogretim
kademelerindeki yabancz dil egitimini naszl etkilenmektedir. Bu ara!}tlrmada
yontem olarak litteratiir tarama yontemi uygulanmz!}tlr. Bu yontemde konu
ile ilgili daha onceden yazzlml!J alan ulusal ve uluslararasz yiiksek lisans ve
doktora tezleri, kitaplar, makaleler, bildiriler ve 9e!}itli 9all!}malar
incelenmi!} ve toplu sentezleri olu!jturulmu!jtur. Bu ara!jtzrmamn sonu9lan
9er9evesinde Tiirkiye 'deki yabancz dil egitimi alamnda Avrupa Dil
Porifolyosu 'nun onemi ve katkzlarmdan bahsedilmektedir.
Avrupa Dil Portfolyosu Avrupa Konseyi Türkiye yabancı dil eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 1&2 |