Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇAĞDAŞ ÖĞRETMEN, BAŞARILI ÖĞRETMEN, İYİ ÖĞRETMEN

Yıl 1998, Cilt: 10 Sayı: 10, 83 - 95, 30.10.2013

Öz

Yükseköğretimin amaçlarına bakıldığında yükseköğretim, öğrencilerinin "...hür ve bilimsel düşünce gücüne geniş bir dünya görüşüne sahip...; bir mesleğin bilgi beceri davranış ve genel kültürüne sahip..." bireyler olmasını; yükseköğretim kurumlarının ise "...yüksek düzeyde bilimsel çalışma ve araştırma yapan, bilgi ve teknoloji üreten ...bilim dünyasının seçkin bir üyesi haline gelen, evrensel ve çağdaş gelişmeye katkıda bulunan" kurumlar olmasını hedeflemektedir (Yüksek öğretim Kanunu, 1981). Yükseköğretim kurumlan, demokratik anlayışından, ekonomik sınırlılıklardan, öğretim elemanları ve öğrencilere yönelik nitelik ve niceliğe dayalı boyutlarda birçok sorunlardan (Güler, 1994; ÜÖÜD.1990; TED, 1989) en az oranda etkilenmeye çalışarak belirtilen bu amaçlara ulaşma yolunda açıkçası bir mücadele vermektedir. İfade edilen, sayısı ve çeşidi arttırılabilecek bu sorunlar içinde şüphesiz ki en önemlilerinden biri üniversitelerdeki öğretim elemanlarının nitelikleridir. Çünkü Hesapçıoğlu'nun (1994:252) ifadesiyle "...Öğretim sadece kuru bilgilerin aktarılması değildir. Okula karşı, topluma karşı, arkadaşlara karşı sevgi, saygı, onları tanıma hep öğretmen aracılığıyla kazanılır.

Yıl 1998, Cilt: 10 Sayı: 10, 83 - 95, 30.10.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Deniz

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 10 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Deniz, L. (2013). ÇAĞDAŞ ÖĞRETMEN, BAŞARILI ÖĞRETMEN, İYİ ÖĞRETMEN. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(10), 83-95.