Bu araştırmanın amacı, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin fizik sınav endişesi ve fizik dersi öğrenme endişesi düzeylerini cinsiyet, okul türü ve anne-baba eğitim seviyesi değişkenleri açısından incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yönteminin bir deseni olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Sivas ili Altınyayla ilçesinde öğrenim gören ve küme örneklem ile seçilen 137 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Fizik Dersine Yönelik Endişe Ölçeği” kullanılmıştır. Bu ölçekle elde edilen veriler SPSS 22.0 programıyla analiz edilmiştir. Kapsam, ölçüt ve yapı geçerliği ile geçerlik çalışmaları yapılmıştır. Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,93 olarak hesaplanmıştır. Alt problemlerin analizinde betimsel istatistikler ve MANOVA kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin fizik sınavına yönelik endişe düzeylerinin “orta düzey”, fizik dersi öğrenme endişesi düzeylerinin ise “düşük düzey” olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, kadın öğrencilerin fizik sınavına yönelik endişe puanlarının erkek öğrencilerin endişe puanlarından yüksek olduğu istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Okul türü, anne ve baba eğitim düzeyleri açısından ise fizik sınav endişesi ve fizik dersi öğrenme endişesi puanlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Çalışmanın bulguları, alan yazın ile benzerlik ve farklılık yönünden karşılaştırılarak, tartışılmıştır. Kadınların fizik sınavına yönelik endişesini azaltmak için öğretmenler, sınav süresi, soru seviyesi, sınav yeri ve zamanı gibi öğrencilerin fizik başarısını düşürecek etmenleri öğrencilerde bir endişeye yol açmayacak şekilde düzenlenmelidirler. İlave olarak, sürece yönelik sınavlar olan fiziğe yönelik ödev ve projelerde öğretmenler öğrencileri kendi başlarına bırakmamalı ve süreci koordineli olarak yürütmelidirler.
The aim of this study is to examine 9th-grade students’ anxiety levels regarding their physics exams and learning physics in terms of the variables of gender, school type, and parental education level. The research uses the survey model, a quantitative research method design. The sample of the study consists of 137 9th-grade students studying in the Altınyayla district of Sivas province who’ve been selected using cluster sampling. The research uses the Anxiety towards Physics Lessons Scale was used as a data collection tool. The data obtained from this scale have been analyzed using the program SPSS 22.0. Content, criterion, and construct validity studies have been performed. Cronbach’s alpha of reliability has been calculated as .93. Descriptive statistics and MANOVA have been used for analyzing the sub-problems. In the study, the researchers determined students’ anxiety levels about the physics exam to be moderate and their anxiety levels about learning physics to be low. In addition, a statistically significant difference has been found to exist in favor of male students with regard to female and male students’ anxiety scores toward physics exams. Also, no significant difference was found for the physics exam or physics learning anxiety scores with regard to school type or parental education level. The findings from the study have been discussed by comparing them to the literature in terms of similarities and differences. In order to reduce girls’ anxiety about the physics exam, teachers should arrange factors such as exam duration, question levels, exam location, and time. In addition, teachers should not leave students alone for assignments and projects; they should carry out the process in coordination with the students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 53 Sayı: 53 |