The aim of this research is to investigate preschool children’s perceptions on geometric shapes. The study group of the study conducted in the phenomenology design consists of 100 children between 48-66 months of age who attend kindergartens affiliated to the The Republic of Turkey Ministry of National Education and independent kindergartens in the city center of Denizli in the 2019-2020 academic year. Demographic Information Form and Geometric Shapes Recognition Test were used to collect the data. In the analysis of the data, the answers given by the children were analyzed by dividing them into codes and categories. As a result of the study, 4-year-olds had more visual responses in recognizing geometric shapes, while 5-year-olds had more qualitative, visual and qualitative responses. For the visual and qualitative answers category, it was concluded that 5-year-old children had more visual and qualitative answers in the rectangle recognition and circle recognition dimensions, while 4-year-old children had more insignificant answers in the insignificant answers category.
Araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının geometrik şekil algılarının incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseninde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde Denizli ili merkezindeki MEB’e bağlı anasınıflarına ve bağımsız anaokulları devam eden 48-66 ay arasındaki 100 çocuk oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Demografik Bilgi Formu ve Geometrik Şekilleri Tanıma Testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde çocukların Geometrik Şekilleri Tanıma Testi’ne verdikleri cevaplar kod ve kategorilere ayrılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda çocukların vermiş oldukları cevaplardan “görsel cevaplar”, “niteliksel cevaplar”, “görsel ve niteliksel cevaplar”, “anlamlı olmayan cevaplar” kategorileri ve “Bilmiyorum” cevabı elde edilmiştir. Kategorilerin yaşa göre incelenmesi sonucunda 4 yaş çocuklarının geometrik şekilleri tanımada daha çok görsel cevaplar verdikleri, 5 yaş çocuklarının ise daha çok niteliksel cevaplar verdikleri görülmüştür. Görsel ve niteliksel cevaplar kategorisi için dikdörtgen ve daire şekillerini tanıma boyutlarında 5 yaş çocukları daha çok görsel ve niteliksel cevaplar verirken, 4 yaş çocuklarının daha çok anlamlı olmayan cevaplar verdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 55 Sayı: 55 |