The purpose of this research is to determine the effect of mobile application-based instruction in distance education period on students' self-efficacy, belief perceptions and attitudes towards technology. The study was carried out with a quasi-experimental research design utilizing a pretest-posttest control group. Students in the seventh grade from a public secondary school in Central Anatolia participated in the study in which the students were given the Self-Efficacy Scale for Geometry, the Belief Scale for Geometry, and the Attitude Scale for Technology. Data obtained from measurement tools were then analyzed with t-tests for independent samples as well as t-tests for dependent samples. The study's findings revealed a substantial difference between the experimental and control groups' students' attitudes toward technology, ideas about geometry, and self-efficacy in said areas. The usage of various mobile applications in the instruction of mathematics has been recommended in light of the results found.
affective behaviors ADDIE design model distance education geometry education mobile learning
Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitim döneminde mobil uygulamaya dayalı olarak sağlanan öğretimin öğrencilerin geometriye yönelik öz yeterlik, inanç algılarına ve teknolojiye yönelik tutuma etkisini belirlemektir. Çalışma, ön test son test kontrol gruplu olarak yarı deneysel araştırma deseni ile gerçekleşmiştir. Araştırma İç Anadolu bölgesinde bir devlet ortaokulunda öğrenim gören yedinci sınıf öğrencileri ile sağlanmıştır. Çalışmada öğrencilere Geometriye Yönelik Özyeterlik Ölçeği, Geometriye Yönelik İnanç Ölçeği ve Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Ölçme araçlarından elde edilen veriler bağımsız örneklemler için t-testi ve bağımlı örneklemler için t-testi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin geometriye yönelik öz yeterlik, inançları ve teknolojiye yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı farka ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında matematik öğretiminde farklı mobil uygulamaların kullanımı önerilmiştir.
duyuşsal davranışlar ADDIE tasarım modeli uzaktan eğitim geometri eğitimi mobil öğrenme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ocak 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 57 Sayı: 57 - EBD 57. Sayı |