Bu araştırma öğretmen adaylarının zihin haritalarına yansıyan günümüz Dünya sorunlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Nitel yaklaşıma dayalı olarak gerçekleştirilen bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Karadeniz Teknik Üniversitesi Coğrafya Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 100 öğretmen adayı ile Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 200 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat ile zihin haritası tekniği bir arada kullanılmış böylece elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının günümüz Dünya sorunlarına dair çok çeşitli bilgilere sahip oldukları ve günümüz Dünya sorunlarını tanıdıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının zihin haritalarında; savaş ve işgaller, küresel ısınma ve sera etkisi, doğal afetler, açlık-kıtlık ve yoksulluk sorunları en önemli günümüz Dünya sorunları olarak sıralanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının günümüz Dünya sorunlarına ilişkin bilgi edinme kaynaklarının birbirine benzediği ve bu bilgileri birçok farklı kaynaktan edindikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan ortaya çıkan sonuçlara göre öğretmen adaylarının yarısına yakınının kendisini günümüz Dünya sorunlarına yönelik iyi düzeyde duyarlı olarak ifade ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca günümüz Dünya sorunlarına çözüm arayan kuruluşların etkinliklerine katılım açısından öğretmen adaylarının yarısından fazlasının (%55) böyle kuruluşların etkinliklerine daha önce katılmadığı ancak katılma konusunda istekli olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
Günümüz Dünya Sorunları Zihin Haritası Öğretmen Adayı Coğrafya Öğretmenliği Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
This research has been conducted in order to
determine the current world problems in the teacher candidates’
mind maps. In this study that was conducted based
on the qualitative approach, the phenomenology design that was a qualitative research design
was used. The research was conducted on 200 teacher candidates at Social Studies Teacher Licensing Program and 100 teacher
candidates at Geography Teacher Licensing
Program at Karadeniz Technical University. In this
research, the mind maps technique and the semi-structured
interview technique were used together as data
collection tool. The obtained
data were analyzed by the content analysis method. At the end of the research, it was reached to the results that
candidate teachers have a wide variety of informations about the current world problems and know the current world
problems. The wars and invasions, global warming and greenhouse effect, natural disasters, hunger-famine and
poverty issues are listed as the most important current world problems in the mind maps of
candidate teachers. In the research, it were
reached to the results that the information resources of
candidate teachers about the current world problems are
similar each other and the candidate teachers gained from many different sources the informations
related to the current world problems. In the research, it was reached to the result that the
nearly half of the candidate
teachers said that have good level of sensitivity in
terms of the current world problems. Again, in
the research, it was also achieved to the result that
before more than half of the teacher candidates do not join such organizations’
activities but are willing to participate in terms of joing the activities of organizations
seeking solutions to the current world
problems.
Current World Issues Mind Map Preservice Teacher Geography Teacher Social Studies Teacher
Konular | Beşeri Coğrafya |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 37 |