-
Bütün disiplinlerin öğretiminde kullanılabilen bilgisayar destekli
öğretim özellikle coğrafya için daha büyük önem taşımaktadır. Çünkü bu
disiplinin içerdiği birçok soyut kavramın somutlaştırılması ve yerinde gözlenme
imkânı olmayan çeşitli doğal ve beşeri oluşumların sınıf ortamına taşınmasına
imkân vermesi bakımından bu teknolojisi giderek daha da önem kazanmaktadır.
Bu çalışmanın amacı; 2000-2010 yılları arasında bilgisayar destekli coğrafya
öğretimi konulu araştırmaları belirleyerek bundan sonraki araştırmalara ışık
tutmak ve bu çalışmaların araştırma yöntemi, örnekleme yöntemi, örneklem
büyüklüğü ve grubu, veri toplama araçları ile verilerin analiz yöntemleri
hakkında araştırmacıları bilgilendirmektir. Bu amaçla araştırmaya veri teşkil
eden unsurlar literatür taraması sonucu elde edilmiştir. Arşiv taraması sonucu
2000–2010 yılları arasında yayınlanan ulusal ve uluslar arası hakemli 35
derginin 625 sayısı ile 24 ulusal ve uluslar arası kongre ve sempozyumda
sunulan bildiri çalışmaları incelenmiştir. Ayrıca bilgisayar destekli coğrafya
eğitimi konulu lisansüstü tezleri tespit edilmiştir. Bu incelemeler sonucunda 70
adet akademik çalışma tespit edilmiş olup, bunlardan 39 tanesi ayrıntılı içerik
analizine tabi tutulmuştur. Sonuçta; gerçekleştirilen bilgisayar destekli çalışma
sayısının yeterli düzeyde olmadığı, çalışmaların önemli bir kısmının tek
yazarlarca gerçekleştirildiği, nitel araştırma türünün büyük oranda tercih
edildiği, örneklemsiz çalışmaların çoğunlukta olduğu, örneklem büyüklüklerinin
evreni temsil güçlerinin zayıf olduğu ve modern veri analiz yöntemlerinin
yeterince kullanılmadığı bulgulanmıştır.
Coğrafya öğretimi Bilgisayar Bilgisayar destekli coğrafya öğretimi konulu akademik çalışmalar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 23 |