BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Sayı: 27, 221 - 241, 04.10.2013

Öz

The purpose of this study is to reveal the metaphors of university students about “global warming”, which is one of the current geographical issues across the world. Research sample consists of 250 students attending 7 different departments of Namık Kemal University Faculty of Arts and Sciences at different grades in the 2012-2013 academic year. To enable students to form metaphors in the matter of “global warming” that is frequently discussed on visual and printed media on a global scale today, the expression, “For me, global warming is like ……………, because ……………”was addressed to students by asking them to fill in the blanks. Students generated 144 different metaphors about the concept of global warming. These metaphors were evaluated under 9 different conceptual categories, and the results were interpreted.

Kaynakça

  • Bahar, M., Aydın, F., (2002), “Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Sera Gazları ve Global Isınma ile İlgili Anlama Düzeyleri ve Hatalı Kavramlar”, V Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Cerit, Y., (2008), “Öğretmen Kavramı İle İlgili Metaforlara İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve Müdürlerin Görüşleri”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , Sayı 4, Cilt 6, s. 693-712, Ankara.
  • Flavin, C., (1990), “Slowing Global Warming”, American Forests, Volume 96, No 5-6
  • Harris Interactive, (2002), “Majorities Continue to Believe in Global Warming and Support Kyoto Treaty”, http://www.harrisinteractive.com/vault/Harris-Interactive-PollResearch-Majorities-Continue-to-Believe-in-Global-Warming-andSupport-Kyoto-Treaty-2002-10.pdf, 27 Kasım 2012.
  • Jones, P. D., Wingley, T. M. L. (1990), “Global warming Trends”, Scientific American, Volume 263, No 2, p. 84-91.
  • Lakoff, G., Johnson, M., (1980), Metaphors We Live By, The university of Chicago Press, Chicago.
  • Leiserowitz, A., (2004), “The Day After Tomorrow”, Environment, Volume 46, No 9,p. 22-44,Taylor and Francis, Philadelphia.
  • Leiserowitz, A. (2003). American Opinions On Global Warming, Yale University, http://environment.research.yale.edu/documents/downloads/ag/AmericansGlobalWarmingReport.pdf, 24 Kasım 2012.
  • Longman Dictionary of Contemporary English, (2004), Essex, England: Pearson Education Limited.
  • MacCormac, E. R., (1990), A cognitive theory of metaphor, MA: MIT Press, Cambridge.
  • Morgan, G., (1998), Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor, (G. Bulut, Çeviri), Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası, İstanbul.
  • Moser, K. S., (2000), “Metaphor Analysis in Psychology-Method, Theory, and Fields of Application”, Forum: Qualitative Research.1 (2)., http://www.qualitative-research.net/fqs-texte/2-00/2-00mosere.pdf, 20 Kasım 2012.
  • Provenzo, E.F.Jr., McCloskey, G.N., Kottkamp, R.B., Cohn, M.M. (1989), “Metaphor and meaning in the language of teachers” Teachers College Record, Volume 90, No 4, p. 551-573.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (2006), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN “KÜRESEL ISINMA” KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YARDIMIYLA ANALİZİ

Yıl 2013, Sayı: 27, 221 - 241, 04.10.2013

Öz

Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin dünyada güncel coğrafya
konularından birisi olan “küresel ısınma” kavramı ile ilgili sahip oldukları
metaforları ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın deney grubunu,
2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Namık Kemal Üniversitesi Fen Edebiyat
Fakültesi’nin 7 farklı bölümünde eğitim görmekte olan farklı sınıflardaki 250
öğrenci oluşturmaktadır. Günümüzde görsel ve yazılı medya tarafından küresel
bir ölçekte sıklıkla ele alınan “küresel ısınma” konusunda, öğrencilerin
metaforlar oluşturmalarını sağlamak için “Bana göre küresel ısınma……………
gibidir, çünkü……………” ifadesi öğrencilere yöneltilmiş ve boşlukları
doldurmaları istenmiştir. Araştırma neticesinde öğrenciler, küresel ısınma
kavramına ilişkin 144 farklı metafor üretmiş, üretilen bu metaforlar 9 farklı
kavramsal kategoride değerlendirilmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Bahar, M., Aydın, F., (2002), “Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Sera Gazları ve Global Isınma ile İlgili Anlama Düzeyleri ve Hatalı Kavramlar”, V Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Cerit, Y., (2008), “Öğretmen Kavramı İle İlgili Metaforlara İlişkin Öğrenci, Öğretmen ve Müdürlerin Görüşleri”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , Sayı 4, Cilt 6, s. 693-712, Ankara.
  • Flavin, C., (1990), “Slowing Global Warming”, American Forests, Volume 96, No 5-6
  • Harris Interactive, (2002), “Majorities Continue to Believe in Global Warming and Support Kyoto Treaty”, http://www.harrisinteractive.com/vault/Harris-Interactive-PollResearch-Majorities-Continue-to-Believe-in-Global-Warming-andSupport-Kyoto-Treaty-2002-10.pdf, 27 Kasım 2012.
  • Jones, P. D., Wingley, T. M. L. (1990), “Global warming Trends”, Scientific American, Volume 263, No 2, p. 84-91.
  • Lakoff, G., Johnson, M., (1980), Metaphors We Live By, The university of Chicago Press, Chicago.
  • Leiserowitz, A., (2004), “The Day After Tomorrow”, Environment, Volume 46, No 9,p. 22-44,Taylor and Francis, Philadelphia.
  • Leiserowitz, A. (2003). American Opinions On Global Warming, Yale University, http://environment.research.yale.edu/documents/downloads/ag/AmericansGlobalWarmingReport.pdf, 24 Kasım 2012.
  • Longman Dictionary of Contemporary English, (2004), Essex, England: Pearson Education Limited.
  • MacCormac, E. R., (1990), A cognitive theory of metaphor, MA: MIT Press, Cambridge.
  • Morgan, G., (1998), Yönetim ve Örgüt Teorilerinde Metafor, (G. Bulut, Çeviri), Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası, İstanbul.
  • Moser, K. S., (2000), “Metaphor Analysis in Psychology-Method, Theory, and Fields of Application”, Forum: Qualitative Research.1 (2)., http://www.qualitative-research.net/fqs-texte/2-00/2-00mosere.pdf, 20 Kasım 2012.
  • Provenzo, E.F.Jr., McCloskey, G.N., Kottkamp, R.B., Cohn, M.M. (1989), “Metaphor and meaning in the language of teachers” Teachers College Record, Volume 90, No 4, p. 551-573.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (2006), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Ateş

Akif Karatepe

Yayımlanma Tarihi 4 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Ateş, M., & Karatepe, A. (2013). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN “KÜRESEL ISINMA” KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YARDIMIYLA ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi(27), 221-241.
AMA Ateş M, Karatepe A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN “KÜRESEL ISINMA” KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YARDIMIYLA ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(27):221-241.
Chicago Ateş, Murat, ve Akif Karatepe. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ‘KÜRESEL ISINMA’ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YARDIMIYLA ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 27 (Ekim 2013): 221-41.
EndNote Ateş M, Karatepe A (01 Ekim 2013) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN “KÜRESEL ISINMA” KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YARDIMIYLA ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi 27 221–241.
IEEE M. Ateş ve A. Karatepe, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ‘KÜRESEL ISINMA’ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YARDIMIYLA ANALİZİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 27, ss. 221–241, Ekim 2013.
ISNAD Ateş, Murat - Karatepe, Akif. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ‘KÜRESEL ISINMA’ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YARDIMIYLA ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 27 (Ekim 2013), 221-241.
JAMA Ateş M, Karatepe A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN “KÜRESEL ISINMA” KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YARDIMIYLA ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:221–241.
MLA Ateş, Murat ve Akif Karatepe. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ‘KÜRESEL ISINMA’ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YARDIMIYLA ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 27, 2013, ss. 221-4.
Vancouver Ateş M, Karatepe A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN “KÜRESEL ISINMA” KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR YARDIMIYLA ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(27):221-4.