Bu çalışmanın amacı internet bankacılığının özelliklerinin farkındalığa olan etkisinin incelenmesidir.
Araştırma tanımlayıcı araştırma niteliğinde olup, Ege Bölgesinde yer alan 7 ilde (Kütahya, İzmir, Afyonkarahisar,
Denizli, Aydın, Uşak ve Manisa) yer alan toplamda 1915 katılımcıya uygulanan yapılandırılmış anketle
tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kota örnekleme yöntemi ile veriler elde edilmiştir. Verilerin
analizinde açıklayıcı faktör analizi ile internet bankacılığı özelliklerine ait boyutlar elde edilmiştir.
Araştırma kapsamında geliştirilen hipotezler çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda
ele alınan değişkenlerden uygunluk, güvenilirlik ve kullanım kolaylığının farkındalığı etkilediği sonucuna
ulaşılmıştır. Bu kapsamda internet bankacılığında farkındalığı arttırmak amacıyla uygunluk, güvenilirlik ve
kullanım kolaylığına önem verilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 15 |