Nowadays, rapidly |
Educational game Infotainment Edutainment Mobile game Game-Based learning
Günümüzde hızla
gelişen teknolojiler ve geliştirilen sözcük oyunlarının, öğrencilerin kelime
anlamlarını doğru öğrenme ve düzgün konuşma becerileri üzerinde büyük etkisi
vardır. Bu çalışmada, taşınabilir aygıtlarda çalıştırılabilen ve öğrencilerin
Türkçedeki sözcüklerin anlamlarını eğlenerek öğrenebilecekleri oyun yazılımının
geliştirimi anlatılmış ve sonuçları tartışılmıştır. "Eğitsel bilgisayar
oyunları" Türkiye'de önemli bir kavramdır ve öğretim programında henüz
kullanılmamıştır. Bu eksikliği gidermek için, bu çalışmada orta öğretim müfredat
kitaplarındaki konular içinden anahtar kelimeler seçilmiş; kelimelerin anlamları,
bu kelimelere çağrışım yapan kelimeler ve görüntülerinden oluşan bir liste derlenmiş
ve oyunda kullanılmıştır. Oynanan oyunların verileri istatistiksel yöntemler
kullanılarak analiz edilmiş; veliler, öğretmenler ve yöneticiler için,
öğrencilerin kişisel gelişimlerini izlemelerine yardımcı olabilecek raporlar
üretilmiştir. Ayrıca, oyun oynandıkça, Türkçenin gelişiminde çok önemli yeri
olan Türkçe Anlamsal Kelime Ağını geliştirmeye yardımcı olabilecek,
"Türkçe Çağrışım Kelimeleri Listesi (Sözlüğü)" oluşturabilecek bir
altyapı hazırlanmıştır.
Eğitsel oyun Eğlendirici bilgilendirme Eğitlence Mobil oyun Oyun tabanlı öğrenme
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 29 Sayı: 2 |
Marmara Fen Bilimleri Dergisi
e-ISSN : 2146-5150
MU Fen Bilimleri Enstitüsü
Göztepe Yerleşkesi, 34722 Kadıköy, İstanbul
E-posta: fbedergi@marmara.edu.tr