Bu çalışmada,
lokomotiflerde kullanılan
ağır iş dizel motorunun silindiri içerisindeki soğuk hava akışı ve oluşan girdaplar
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) yöntemi ile hareketli çözüm ağı
kullanılarak modellenmiştir. Ele alınan motor silindirinde emme ve egzoz
portları, valfleri ve ön yanma odalı tip yanma odası vardır. Krank açısına göre
değişen piston ve emme-egzoz supapları için hareketli çözüm ağı kullanılmıştır,
soğuk hava akışı RNG k-ε türbülans modeli kullanılarak modellenmiş ve emme ve
sıkıştırma işlemlerinde yanma odası içerisindeki hız, türbülans kinetik
enerjisi (TKE) ve girdap oranları incelenmiştir. HAD analizleri mevcut motorun
sıkıştırma işlemi sonunda yeterli TKE’sine sahip olmadığını göstermiştir. Sıkıştırma
işlemi sonunda girdap oranının yeterince artmadığı ve ön yanma odası içerisinde,
ana yanma odasına göre daha yüksek hızlara ulaşıldığı görülmüştür. Bu çalışma
neticesinde TKE ve girdap oranı üzerinden yapılan değerlendirmeler ile motor
performansı açısından mevcut ağır iş dizel motoru yanma odasının
iyileştirilmesi gerekliliği ortaya çıkarılmıştır.
Ağır İş Dizel Motoru Yanma Odası Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) Türbülans Kinetik Enerjisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 30 Sayı: 4 |
Marmara Fen Bilimleri Dergisi
e-ISSN : 2146-5150
MU Fen Bilimleri Enstitüsü
Göztepe Yerleşkesi, 34722 Kadıköy, İstanbul
E-posta: fbedergi@marmara.edu.tr