Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI

Yıl 2012, Sayı: 19, 112 - 124, 01.01.2012

Öz

Bilgi ve iletişim çağının yaşandığı günümüzde rakipler arasından ön plâna çıkmak, farklılık yaratmak, hedef kitleyle duygusal bir bağ kurmak önemli hale gelmiştir. Kurumların toplumun problemlerine duyarlılık göstermesi, kitle iletişim araçlarında tanıtım imkânı elde etmesi onların iyi bir imaj yaratmasını sağlayacaktır. Bu amaçları gerçekleştirecek etkin pazarlama aracı sponsorluktur. Sponsorluk, etkin bir pazarlama tekniğidir; amacı kurumu ya da ürünü tanıtarak imaj oluşturmak, güçlendirmek, dolaylı olarak da satın alma tercihlerini etkilemekir. Pazarlama odaklı uygulanan sponsorluk ticari sonuçları hedefl eyen bir iletişim aracıdır. Günümüzde şirketler marka imajı oluşturmak ve tüketiciler üzerinde farkındalık yaratmak maksadıyla pazarlama karması elemanlarından biri olan sponsorluk faaliyetlerini sıklıkla kullanmaktadırlar. Sponsorluğun halkla ilişkiler, reklâm ve pazarlamaya yönelik olarak üç grup amacı vardır. Sponsorluk, hedef kitle üzerinde daha fazla farkındalık yaratması ve ikna edici olması nedeniyle oldukça etkilidir. Bu çalışmada imaj oluşumunda etkili olan faktörler ele alınıp, bu faktörlerden sponsorluk bir uygulama ile değerlendirilmektedir.

Kaynakça

  • Black, S. (1989). Introduction To Public Relations. Modino Press: London.
Yıl 2012, Sayı: 19, 112 - 124, 01.01.2012

Öz

Kaynakça

  • Black, S. (1989). Introduction To Public Relations. Modino Press: London.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Serdar Erciş

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Erciş, M. S. (2012). PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI. Marmara İletişim Dergisi(19), 112-124.
AMA Erciş MS. PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI. MİD. Ocak 2012;(19):112-124.
Chicago Erciş, Mehmet Serdar. “PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 19 (Ocak 2012): 112-24.
EndNote Erciş MS (01 Ocak 2012) PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI. Marmara İletişim Dergisi 19 112–124.
IEEE M. S. Erciş, “PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI”, MİD, sy. 19, ss. 112–124, Ocak 2012.
ISNAD Erciş, Mehmet Serdar. “PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI”. Marmara İletişim Dergisi 19 (Ocak 2012), 112-124.
JAMA Erciş MS. PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI. MİD. 2012;:112–124.
MLA Erciş, Mehmet Serdar. “PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 19, 2012, ss. 112-24.
Vancouver Erciş MS. PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAPSAMINDA SPONSORLUK FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ VE BİR SPONSORLUK UYGULAMASI: TÜRK HAVA YOLLARI. MİD. 2012(19):112-24.