Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: HAKKINDA ÇOK KONUŞULAN GAZETE - “POSTA”

Yıl 2011, Sayı: 18, 1 - 14, 01.01.2011

Öz

İnsanoğlunun haber alma arzusunu karşılayan araçlardan biri olan
gazetelerin çeşitliliği teknolojinin gelişmesiyle birlikte artmıştır. Bu çeşitliliğin
içerisinde, bazı gazeteler çok satmaktadır. Türkiye’de gazetenin çıkışına ve tarihsel
gelişimine bakıldığında sosyo-ekonomik, kültürel ve siyasal gündemin yaşamı
etkileyişinin

izlerini görmek mümkündür. Türlere göre değişiklik gösteren gazeteler
arasında özellikle fikir gazeteleri, siyasi görüşlerin doğrultusunda düşünceler
paylaşan bir yapı sergilerken bunun yanı sıra televizyon ile rekabet içerisine
giren bulvar gazeteciliği ya da magazin gazeteciliği tarzları da

ortaya çıkmıştır. Sosyo-kültürel yaşamın etkilerinin özellikle bulvar
gazetelerinde kullanılan içerikler açısından nasıl etkili olduğu, bir dönem çıkan
Tan







vb. gazetelerin cinsellik ağırlıklı oluşuyla da bağlantı incelenebilir.
Türkiye’de en çok satan gazeteler dönemlere göre değişiklik göstermiştir. Son 7
yıldır dağıtım kanalları üzerinden en fazla satan ve okunan gazete Posta
Gazetesi’dir. Posta’nın bu başarısı üzerine çok farklı düşünceler söylenmekte ve
sürekli tartışmalar olmaktadır. Çok satan ve okunan gazete olabilmenin
nedenlerini anlayabilmek sadece içerik incelemesiyle olamaz. Posta Gazetesi’nin
yapısını anlamak için çalışanlarını incelemek, gazeteyi çıkarırken nelere
dikkat ettiklerini bilmek gereklidir. Posta ne tam olarak bir fikir gazetesidir
ne de tam olarak bulvar gazetesidir. Posta nasıl bir gazetedir inceleyebilmek için
bu çalışmada gazeteciliğin Türkiye’deki macerasının kısa bir özeti yapılacak ve
sonrasında Posta Gazetesi’nde katılarak gözlem ve arşiv taraması ile yapılan
incelemeler sonucunda elde edilen bulgular tartışılacaktır.

Kaynakça

  • Akıncı S. (haz.) (2009) Türkiye’nin en popüler köşe yazarları, Araştırma, ,
Yıl 2011, Sayı: 18, 1 - 14, 01.01.2011

Öz

Kaynakça

  • Akıncı S. (haz.) (2009) Türkiye’nin en popüler köşe yazarları, Araştırma, ,
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aygül Ernek Alan

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Ernek Alan, A. (2011). BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: HAKKINDA ÇOK KONUŞULAN GAZETE - “POSTA”. Marmara İletişim Dergisi(18), 1-14.
AMA Ernek Alan A. BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: HAKKINDA ÇOK KONUŞULAN GAZETE - “POSTA”. MİD. Ocak 2011;(18):1-14.
Chicago Ernek Alan, Aygül. “BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: HAKKINDA ÇOK KONUŞULAN GAZETE - ‘POSTA’”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 18 (Ocak 2011): 1-14.
EndNote Ernek Alan A (01 Ocak 2011) BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: HAKKINDA ÇOK KONUŞULAN GAZETE - “POSTA”. Marmara İletişim Dergisi 18 1–14.
IEEE A. Ernek Alan, “BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: HAKKINDA ÇOK KONUŞULAN GAZETE - ‘POSTA’”, MİD, sy. 18, ss. 1–14, Ocak 2011.
ISNAD Ernek Alan, Aygül. “BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: HAKKINDA ÇOK KONUŞULAN GAZETE - ‘POSTA’”. Marmara İletişim Dergisi 18 (Ocak 2011), 1-14.
JAMA Ernek Alan A. BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: HAKKINDA ÇOK KONUŞULAN GAZETE - “POSTA”. MİD. 2011;:1–14.
MLA Ernek Alan, Aygül. “BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: HAKKINDA ÇOK KONUŞULAN GAZETE - ‘POSTA’”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 18, 2011, ss. 1-14.
Vancouver Ernek Alan A. BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: HAKKINDA ÇOK KONUŞULAN GAZETE - “POSTA”. MİD. 2011(18):1-14.