Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği

Yıl 2017, Sayı: 28 - MEDYA ve ŞİDDET - 2, 131 - 148, 31.12.2017

Öz

Türkiye’nin tarihi, ordunun yönetime el koyduğu kanlı darbelerle doludur.
Sonuçları itibariyle ülkenin birçok alanda geri kalmasına sebebiyet veren
darbelere karşı tutum, birtakım siyasi tarafgirlikler neticesinde bazı
kesimlerce olumlanabilmektedir. 15 Temmuz darbe girişimi sürecinde de yaşanan
olaylar farklı medyalarda farklı anlatılarla sunulmuş, buna paralel olarak,
meclis binasının bombalanması, bazı ordu mensuplarının sivilleri öldürmesi,
devlet yöneticilerine suikast girişimleri vb. ülkenin demokrasisine ağır darbe
vuran olayların bile toplum üzerindeki yansımalarının da farklı olduğu
gözlenmiştir.



Türkiye’nin tarihinde unutulmayacak bir sayfa açan 15 Temmuz Kalkışması
ve halkın silahlı cuntaya direnişi esnasında yaşanan olaylara ilişkin
üniversite öğrencilerinin algıları ve bu algının oluşmasında medyanın rolünün
tespit edilmesinin amaçlandığı bu çalışmada, bir üniversitenin iletişim
fakültesinde öğrenim gören öğrencilere açık uçlu yazılı sorular yöneltilerek
zihinlerindeki 15 Temmuz algısı ölçülmeye çalışılmış ve bu süreçte takip
ettikleri medya kuruluşlarının yayınları ekseninde medyanın algılarını nasıl
etkilediği incelenmiştir. Bulgular, üniversite gençliği ölçeğinde
toplumumuzdaki darbe ve demokrasi kavramlarına bakışın boyutlarına ilişkin
çarpıcı sonuçlar içermektedir. 

Kaynakça

  • Akıner, N., & Mencet, M. S. (2016). Türkiye’de İslamofobi: Mizah Dergilerinde İslam’ın Temsili. Akademik İncelemeler Dergisi, 11(2).
Yıl 2017, Sayı: 28 - MEDYA ve ŞİDDET - 2, 131 - 148, 31.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Akıner, N., & Mencet, M. S. (2016). Türkiye’de İslamofobi: Mizah Dergilerinde İslam’ın Temsili. Akademik İncelemeler Dergisi, 11(2).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Sami Mencet

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 28 - MEDYA ve ŞİDDET - 2

Kaynak Göster

APA Mencet, M. S. (2017). Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği. Marmara İletişim Dergisi(28), 131-148.
AMA Mencet MS. Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği. MİD. Aralık 2017;(28):131-148.
Chicago Mencet, Mustafa Sami. “Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 28 (Aralık 2017): 131-48.
EndNote Mencet MS (01 Aralık 2017) Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği. Marmara İletişim Dergisi 28 131–148.
IEEE M. S. Mencet, “Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği”, MİD, sy. 28, ss. 131–148, Aralık 2017.
ISNAD Mencet, Mustafa Sami. “Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği”. Marmara İletişim Dergisi 28 (Aralık 2017), 131-148.
JAMA Mencet MS. Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği. MİD. 2017;:131–148.
MLA Mencet, Mustafa Sami. “Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 28, 2017, ss. 131-48.
Vancouver Mencet MS. Üniversite Öğrencilerinin 15 Temmuz Algısında Medyanın Rolü: Bir Bilişsel Uyum(Suzluk) Örneği. MİD. 2017(28):131-48.