Digital transformation, which has gained a new momentum in recent years, especially with the pandemic process, has brought many changes that deeply affect daily life in general and academic life in particular. Digital applications provide many opportunities in the fields of access to information, education and training, resource utilization and communication. Accordingly, the use of digital applications in the academic field in our country has increased significantly. Thanks to digital applications that provide faster and more comprehensive access to information, educational processes have been digitalized and distance education models have become more widespread. In addition, resource utilization and communication have also become more effective thanks to digital tools. This has led to the emergence of a new field of study called digital humanities. This field, working with an interdisciplinary and multidisciplinary approach, has enabled the adaptation of digital applications to humanities and the creation of new working processes. As a continuation of these processes, the TUBITAK-supported Applied Digital Theological Studies I Training Program aimed to establish integration between the academic studies currently carried out in the field of theology and the methods of digital humanities. As an activity that serves this purpose, the use of digital technologies in theological research and the realization of the adaptation in question, within the scope of the "TÜBİTAK 2237-A Scientific Training Activities Support" Program between 5-17 February 2024. In this study, this training program is introduced.
Digital Humanities Islamic Studies Scientific Education Activity
Son yıllarda özellikle de pandemi süreciyle birlikte yeni bir ivme kazanan dijital dönüşüm, genelde günlük yaşamı özelde akademik hayatı derinden etkileyen birçok değişimi beraberinde getirmiştir. Dijital uygulamalar bilgiye erişim, eğitim-öğretim, kaynak kullanım ve iletişim sahalarında pek çok imkân vermektedir. Buna bağlı olarak ülkemizde akademik alanda, dijital uygulamaların kullanımı büyük ölçüde artmıştır. Bilgiye daha hızlı ve geniş kapsamlı erişim imkânı sağlayan dijital uygulamalar sayesinde eğitim süreçleri dijitalleşmiş ve uzaktan eğitim modelleri daha yaygın hale gelmiştir. Bununla birlikte, kaynak kullanımı ve iletişim de dijital araçlar sayesinde daha etkili hale gelmiştir. Bu durum dijital beşerî bilimler adı verilen yeni bir çalışma alanının ortaya çıkmasına vesile olmuştur. Bu alan, interdisipliner ve multidisipliner bir yaklaşımla çalışarak, dijital uygulamaların beşerî bilimlere adaptasyonu ve yeni çalışma süreçlerinin oluşturulmasını sağlamıştır. Bu süreçlerin devamı niteliğinde TÜBİTAK destekli Uygulamalı Dijital İlahiyat Araştırmaları I Eğitim Programı, hali hazırda ilahiyat sahasında yürütülen akademik çalışmalar ile dijital beşerî bilimlerin yöntemleri arasında entegrasyon kurmayı amaçlamıştır. Bu amaca hizmet eden bir faaliyet olarak dijital teknolojilerin ilahiyat araştırmalarında kullanımı ve söz konusu adaptasyonun gerçekleştirilmesine yönelik olarak “TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği” Programı kapsamında 5-17 Şubat 2024 tarihleri arasında Türkiye'nin çeşitli şehirlerinden ve farklı ilahiyat fakültelerinden yüksek lisans ve doktora eğitimlerine devam eden 80 kişinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada söz konusu eğitim programının tanıtımı yapılmıştır.
Dijital Beşeri Bilimler İlahiyat Araştırmaları Bilimsel Eğitim Etkinliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İslam Araştırmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Notu |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 66 Sayı: 66 |
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi açık erişimli bir dergidir
Açık Erişim Politikası için tıklayınız.