Tıp ve eğitim bilimlerinde görülen gelişmelerle tıp eğitimi programlarının yeniden yapılandırıldığı yeni süreçte, eğitim çıktısının (ürünün) karmaşık kazanımlar (performans) şeklinde belirlendiği işe dayalı (taskbased) kompleks öğrenme/ öğretim modelleri ön plana çıkmaya başladı. Bu dönüşüme paralel olarak ölçmedeğerlendirmede de, bilgi, beceri ve/ veya tutumu ayrı ayrı değerlendiren ölçme-değerlendirme yöntemlerine, bütüncül yaklaşımlar benimsenerek performansa ve yeterliliğe dayalı alternatif değerlendirme yöntemleri eklendi. Son yıllarda gelişmeler ışığında ülkemizdeki tıp eğitimi programları, amaç öğrenim hedeflerinden ölçme-değerlendirme yöntemlerine kadar tüm bileşenleri ile gözden geçirilmeye başlandı. Bu çerçeveden bakıldığında, sadece bilişsel alan hedeflerinin değerlendirildiği mevcut Tıpta Uzmanlık Sınavının yetersizliği nedeniyle bu yönde yeni arayışlara gidilmeye başlandı. Bu amaçla, Merkezi Tıp Eğitimi Sınavı ile ilgili rapor hazırlanarak Marmara Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Kurulunda tartışıldıktan sonra Üniversitelerarası Kurul’a sunuldu. Tüm tıp fakültelerinin katılımıyla, konu ile ilgili tartışmaları yaygınlaştırmak amacıyla söz konusu rapor bu metinde değiştirilmeden verildi.
Anahtar Kelimeler: Tıpta uzmanlık sınavı, Merkezi sınav, Tıp eğitimi, Ölçme-değerlendirme
Tıpta uzmanlık sınavı Merkezi sınav Tıp eğitimi Ölçme-değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 20 Sayı: 2 |