İnternetin gelişmesiyle birlikte, giderek artan sayıda
tüketici internet üzerinden çeşitli ürün veya hizmetler
hakkında bilgi toplamakta ve satın almaktadır. Online alışveriş
fiziksel alışveriş faaliyetleri yapmayı gerektirmemesi, mesafe
ve zaman engelini ortadan kaldırması vb. nedenlerle
tüketiciler tarafından faydalı; bunun yanında güvenlik ve
gizlilik vb. açılardan da riskli bulunmaktadır. Bu çerçevede
araştırmanın amacı, internet üzerinden gerçekleştirilen online
satın alma davranışı ile öğretim elemanlarının bu satın alma
davranışına yönelik risk ve fayda algılamaları arasındaki
ilişkilerin belirlenmesi ve incelenmesidir. Çalışma sonucunda,
online alışveriş sıklığı ve online alışverişte yapılan harcama
tutarının risk ve fayda algılamaları üzerinde etkili olduğu
görülmüştür. Ayrıca, online alışveriş yapmayan katılımcıların
online alışveriş yapan katılımcılara göre online alışverişi daha
riskli olarak algıladığı saptanmıştır.
Online Alışveriş Satın Alma Davranışı Risk Algılaması Fayda Algılaması.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 38 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377