Tüketicilerin, eğitim ve kültür düzeyinin artmasıyla birlikte, toplumda çevreye duyarlılıkları da artmıştır. Dolayısıyla, çevreye duyarlı olan tüketici grubunun oluşturduğu pazar da her geçen gün büyümektedir. Tüketicilerin çevre bilinci bakımından incelenmesi sonucu elde edilecek bilgi ve bulguların gerek akademik açıdan, gerekse işletmelerin yönetsel faaliyetleri açısından önemi artmıştır. Bu araştırmanın temel amacı, çevre bilinci yüksek olan tüketicilerin oluşturduğu pazar hakkında detaylı bilgilere ulaşmaktır. Bu amaçla farklı yaş, gelir ve eğitim düzeylerinden oluşan 399 kişilik bir örnek üzerinde araştırma yapılmıştır. Toplanan verilere, Kümeleme analizi, ANOVA ve tanımsal istatistikler uygulanarak, tüketicilerin çevre bilinci bakımından homojen olmadıkları, farklı pazar bölümleri oluşturdukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ortaya çıkan pazar bölümlerinin profilleri hakkında detaylı bilgiler araştırma sonucunda ortaya konmuştur.
Tüketici Davranışları Çevre Bilinci Pazar Bölümleme Demografik Özellikler Kümeleme Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Kasım 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 35 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377