Bu çalışmada dünyanın en önemli sorunu algısının
bireylerin sosyo-demografik özelliklerine göre değişip
değişmediği, değişiyorsa aralarındaki ilişki yapısı Optimal
Ölçeklemeli çok değişkenli analiz teknikleri yardımıyla
incelenmiştir.
Çalışmada World Values Survey (WVS) 2008 verileri
kullanılmış, öncelikle dünyadaki en önemli problem
konusundaki düşünceler konusunda etkili olan sosyodemografik
değişkenler Kategorik Regresyon ile belirlenmiş,
ardından kategoriler arasındaki ilişkiler Homojenlik Analizi
grafiği yardımıyla yorumlanmıştır.
Uygulanan analizler sonucunda; gelir düzeyinin orta ve üstü
düzeyde olması durumunda eğitim ve çevreye atfedilen önemin
artabildiği; yaş itibarı ile genç-orta yaş grubunun eğitim
sorununu diğer yaş gruplarına kıyasla daha çok önemsediği;
çevre kirliliği konusunda ise özellikle yüksek eğitim grubunda
yer alanların diğer bireylere nazaran daha duyarlı olduğu
bulgularına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 10 Sayı: 39 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377