BibTex RIS Kaynak Göster

A NEW E-TRADE MODEL IN TURKISH CLOTHING SECTOR: ELECTRONIC RETAILING

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 44, 17 - 32, 30.09.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i44.5000080002

Öz

Abstract

The B2C domain of e-commerce and the recent e-business models targeting consumers in any sector are becoming popular rapidly. This accelerated change makes it very important to design and test models in the process of both understanding online consumers and predicting their purchase intentions. The objective of this study is to investigate the factors influencing private shopping conceptin Turkey. The model based on the scales of E-S-QUAL ve E-recS-QUAL explaining the effects of various factors on pri- vate shopping intentions is developed and then tested empirically through a longitudinal study with two different surveys conducted in 2012 and 2014. While the data collected in 2012 showed that the dimen- sion of e-service quality with a significant impact on private shopping decisions was“efficiency”,the data collected in 2014 added the second emerging e-service quality dimension of “contact” with a significant impact on customer satisfaction leading to e-purchase intention. The implications of the findings both in theory and practice are discussed. 

TÜRK GİYİM SEKTÖRÜNDE YENİ BİR E-TİCARET MODELİ: ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİ

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 44, 17 - 32, 30.09.2015
https://doi.org/10.14783/od.v11i44.5000080002

Öz

Özet

Genelde e-ticaret özelde tüketiciye yönelik elektronik alışveriş uygulamaları ve bu alanda sürekli çeşitlenip

güncellenen e-iş modelleri hangi sektörde olursa olsun hızla çoğalıyor. Bu hızlı değişim, çevrimiçi

tüketicileri anlayıp satın alma kararlarını tahmin edecek modelleri tasarlama ve test etme ihtiyacının

önemini de artırdı. Bu çalışmanın amacı Türkiye de çevrimiçi özel satın alma kavramını ve e-servis kalitesi

boyutlarının bu özel sitelerde alışveriş kararlarına etkilerini araştırmaktır. E-S-QUAL ve E-recS-QUAL

ölçekleri kullanılarak müşteri tatmini ve satın alma niyetini etkileyen e-servis kalite boyutlarını araştıran

model 2012 ve 2014 yıllarında tekrarlanan boylamsal bir araştırma ile test edildi. 2012 yılında toplanan

verilerde özel satın alma kararlarında e-servis kalitesini belirleyerek müşteri tatminini sağlayan anlamlı

boyut olarak “elektroniketkinlik” öne çıkarken, 2014 yılında veriler “elektronik temas” fakt.rünün de anlamlı

bir değişken olarak modele eklendiğini gösterdi.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale Başvuru
Yazarlar

Beril Durmuş

Yusuf Erdem Bu kişi benim

Dilek Sağlık Özçam

Serkan Akgün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Durmuş, B., Erdem, Y., Sağlık Özçam, D., Akgün, S. (2015). TÜRK GİYİM SEKTÖRÜNDE YENİ BİR E-TİCARET MODELİ: ÖZEL ALIŞVERİŞ SİTELERİ. Öneri Dergisi, 11(44), 17-32. https://doi.org/10.14783/od.v11i44.5000080002

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377