Günümüzde büyük organizasyonlara özellikle
Olimpiyatlar gibi dev sportif etkinliklere sponsor olma maliyeti uç noktalara
ulaşmış durumdadır. Firmalar arası yoğun tutundurma rekabeti bu alanda da
kendini göstermeye başlamış ve sponsorluğu tehdit eden sinsi veya diğer bir
deyişle tuzak pazarlama kavramını doğurmuştur. Etik ve hukuki yönü yıllarca
tartışılan sinsi pazarlamanın bu çalışmada kavramsal çerçevesi alanyazın
taramasıyla çizilmeye çalışılmıştır. Sinsi, tuzak, parazit ve uyanık ifadeleri
tartışılmıştır. Kavramın daha iyi anlaşılabilmesi için bugüne kadar
gerçekleştirilmiş olan çeşitli sinsi pazarlama örnekleri kronolojik olarak
derlenmiştir. Alanyazında doğrudan sinsi pazarlamayı konu alan yayınların
bulguları üç bölümde incelenmiştir; sinsi pazarlamayla mücadeleyle stratejileri,
firmaların sinsi pazarlamayla ilişkisi ve tüketicilerin sinsi pazarlama algısı.
Çalışmanın sonuç kısmında alanyazın taramasından sağlanan bulgular tartışılmış
ve ileride yapılacak çalışmalarla ilgili bazı noktalara dikkat çekilmiştir. Çalışmanın
son zamanlarda birçok büyük etkinliklere ev sahipliği yapan ve aday olan Türkiye’de
bu konunun yasallığı üzerine çalışacak gerek hukukçulara gerekse spor
pazarlaması alanında yatırım yapmayı düşünen işletmecilere faydalı olması
umulmaktadır.
Bölüm | Eski Sayılar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 47 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377