Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE SERMAYE PİYASASINDA PROMOSYON KAMPANYALARI VE ANALİZİ

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 49, 129 - 148, 31.01.2018
https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.363635

Öz

İngilizce
“promotion” kelimesinin karşılığı olarak kullanılan tutundurma, satış çabaları,
satış artırıcı çabalar, satış tahriki, satış teşviki, promosyon gibi
kavramlarla da anılmaktadır. Mal ya da hizmetleri satmayı ikna etmek, bilgi
kanalları oluşturarak rakiplerinden farklılaşmak ve bilinirliği artırmak
amacıyla işletmeler tarafından günümüzde adeta uygulaması zorunlu hale
gelmiştir. Dolayısıyla, sermaye piyasasında da bu amaçlarla başvurulan bir
yöntem olmuştur. Sermaye piyasasında uygulanan promosyon kampanyalarının
analizinin incelendiği bu çalışmada, 2012-2016 yılları arasında uygulanan 594
adet promosyon kampanyasına ait veriler incelenmiştir. Promosyon
kampanyalarının türleri, uygulama süreleri, faydalanan yatırımcı sayıları,
giderleri ve yönelik olduğu piyasaları farklı açılardan karşılaştırmalı olarak
incelenerek, yatırım kuruluşlarının işlem hacimleri ile gelirleri üzerindeki
etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, veri setinde aykırı değerlerin fazla
olması nedeniyle normal dağılıma uygunluk sağlanamadığından non-parametrik
testler uygulanmıştır. Mann-Whitney U Testi ile iki grubun medyan değerleri,
Kruskal Wallis Testi ile de ikiden fazla grubun medyan değerleri
karşılaştırılmak suretiyle farklılıklarının anlamlılığı ölçülmeye
çalışılmıştır. Ayrıca, belirlenen faktörler arasında var olduğu düşünülen
ilişkinin gücünü ve yönünü göstermek için de Spearman Korelasyon analizi
yöntemi uygulanmıştır. Sermaye piyasası işlemlerine yönelik olarak uygulanan
promosyon kampanyalarının, yatırımcıları işlem yapmaya sevk ederek piyasayı
yakından takip etmeleri hususunda etkili olduğundan işlem hareketliliği
sağladığı sonucuna varılmıştır. 

Kaynakça

  • Algüner, A. (2006). Kurumsal Yatırımcılar, Finansal Piyasalara Etkileri ve Türkiye Örneği. Ankara: SPK Yayınları.
  • Aytekin, Y.H. (2007) Bankacılık ve Finansal Terimler Sözlüğü. 1.Baskı. Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Belch, G.E. and M.A. Belch. (2003). Advertising and Promotion an Integrated Marketing Communications Perceptive. Sixht Edition. USA: Irwin McGraw-Hill.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Ayten Çetin

Sevda Uslu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Çetin, A., & Uslu, S. (2018). TÜRKİYE SERMAYE PİYASASINDA PROMOSYON KAMPANYALARI VE ANALİZİ. Öneri Dergisi, 13(49), 129-148. https://doi.org/10.14783/maruoneri.vi.363635

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377