İşe
uyum süreci, yeni işgörenin örgütü tanıması, iş süreçlerini anlaması ve diğer
çalışma arkadaşları ile iyi ilişkiler kurabilmesi açısından son derece önemli
bir süreçtir. Bu sürecin başarısı, işgörenin örgütü benimsemesini sağlamakta ve
uzun süreli bir kariyer için işletmeyi cazip kılmaktadır. Ayrıca turizm
endüstrisi gibi işgücü devir hızının yüksek olduğu alanlarda bu sorunun çözümü
açısından işe alıştırma eğitimi kritik öneme sahip bir olgudur. Bu araştırmanın
amacı, A grubu seyahat acentalarında
işe yeni başlayan çalışanların duygusal oryantasyon sürecinde ne gibi
sorunlarla karşılaştıklarını ortaya koymaktır. Araştırmanın keşifsel konusu göz
önüne alınarak nitel günlük araştırması yaklaşımı tercih edilmiştir. Araştırma
Kuşadası’nda faaliyet gösteren A grubu seyahat acentalarında gerçekleştirilmiştir.
Katılımcılar Adnan Menderes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve
Otelcilik Yüksekokulu’nun Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği bölümü
öğrencileri arasından seçilmiştir. Araştırma evreni daha önceden turizm
sektöründe hiç çalışmamış 190 kişiden oluşmaktadır. 190 kişiden 110 kişi
çalışma için gönüllü olmuştur. Gönüllü katılımcılar arasında bir seyahat
acentasında iş bulup çalışanlar toplam 36 kişidir. Veriler, gönüllülük esasıyla
36 katılımcıdan günlük tekniği kullanılarak toplanmış ve içerik analizine tabi
tutulmuştur. Elde edilen bulgular bireyler arası ilişkiler, örgütsel işleyiş,
örgüt çevresi ve bireysel eksiklikler olarak tanımlanan dört boyut altında yer
alan farklı tema başlıkları altında gruplandırılmıştır.
Oryantasyon Süreci Günlük Tekniği İçerik Analizi Seyahat Acentaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 52 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377