İnternet teknolojisinde yaşanan gelişmelerle birlikte pek çok sektörde işletmeler, çeşitli faaliyetlerini İnternet üzerinden yürütmeye başlamışlardır. Özellikle bankacılık sektöründe yaşanan teknolojik gelişmeler doğrultusunda hizmetlerin İnternet üzerinden sunulmaya başlaması, müşterilerin hızlı ve kolay bir şekilde bankacılık hizmetlerine ulaşabilmelerini sağlamıştır. Bu çalışma ile Türkiye’de faaliyet gösteren ticari bankaların İnternet bankacılığı alanındaki durumlarını ortaya koymak ve bankaları internet bankacılığını kullanmaya yönelten faktörleri sınıflandırmak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda bir saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bazı önemli bulgulara göre; ticari bankaların önemli bir kısmının hem bireysel hem de kurumsal bankacılık alanında interneti kullandıkları ve İnternet bankacılığının bankaların giderlerinde azalmalara yol açtığı saptanmıştır. Ayrıca, ticari bankaları İnternet bankacılığını kullanmaya yönelten faktörler, müşteri memnuniyeti ve karlılık, iletişim etkinliği, maliyet tasarrufu, müşteri hizmetinde etkinlik ve müşteriye yakınlık olarak belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 23 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377