Konumlandırma; firmaların, ürünlerin, markaların vb. tüketici yada hedef kitle gözündeki yerini ortaya koyar. Günümüzde çok önemli bir biçimde konumlandırma, firmalara pazarlama plan ve programlarını kurgulayabilecekleri bir pozisyon sağlamaktadır. Bundan dolayı çalışma alanı olarak dinamik bir sektör olan cep telefonu sektörü tercih edilmiştir. Araştırmada Karadeniz Teknik Üniversitesi öğrencilerine tercihlerini belirlemede 30 faktör yöneltilmiştir.Öğrencilerin sıraladıkları bu faktörleri gruplandırmada faktör analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin sahip oldukları yöre (ikamet alanı), cinsiyet ve aylık gelir gibi unsurlar ürünün konumuyla ilgili karar vermede etkili olmuşlardır. Sonuçlan saptamada ise ilişki analiz yöntemi olarak Goodman and Kruskal tau modeli kullanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eski Sayılar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 23 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377