Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SANAL SİGORTA PAZARLAMASININ TÜRKİYE’DEKİ GELİŞİMİ YE BUGÜNKÜ DURUMU ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 24, 97 - 113, 10.06.2005
https://doi.org/10.14783/maruoneri.680766

Öz

Elektronik ticaret, son yıllarda oldukça hızlı bir şekilde gelişme göstermekte ve bir çok sektörde önemli gelişmelere neden olmaktadır. Finansal hizmet sektöründeki bankalar ve aracı kurumlar, e-ticaret uygulamalarına hız kazandırırken, sigortacılık sektöründe ise e-ticaret uygulamalarına daha yeni yeni girilmeye başlanmıştır. Bu gelişmenin Avrupa ülkelerine göre oldukça düşük olduğu ülkemizde, ağırlıklı olarak tanıtım ve imaj ağırlıklı web siteleri oluşturulmakta ve sitelerde daha çok ürün tanıtımı, fiyat, ve bilgi sunulmaktadır.Bu çalışmada, Türkiye'de hızlı bir gelişme ivmesine sahip olan işletme ile müşteri arasında yapılan e-ticaretin sanal sigortacılıktaki uygulamalarında geldiği noktayı görebilmek amacıyla, İnternet kullanıcılarının sanal sigortacılığa bakış açıları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek üzere bir anket çalışması hazırlanmış ve anketimiz internet üzerinden çeşitli email gruplarına ve kişilere gönderilerek internet kullanıcılarına uygulanmıştır.

Kaynakça

  • [1] Yeni Ekonomi. (http://www.ymm.net/e-ticaret/ yeni_ekonomi.htm). [23.09.2003].
  • [2] E-Ticaretin Müşteriye ve Alışverişe Etkileri. (http://www.taob.com.au/generalinfo/e-tic-etki.html). [08.09.2004],
  • [3] E-Ticaret Nedir? (http://www.interguide.net/yeniinter guide/Hizmetler/e_ticaret.htm). [20.11.2004],
  • [4] Bricklin, D. What's Been Successful In B2C. (http://www.bricklin.com/b2csuccess.htm). [21.09.2003].
  • [5] Aklan, M. & İnalöz, A. Telekomünikasyon Regülasyonları Çerçevesinde Elektronik Ticaretin İncelenmesi. (http://inet- tr.org.tr/inetconf9/bildiri/84.doc). [28.09.2003]
  • [6] Büyükköşdere, Ş. (2004). E-Sigorta - Sigortada E’nin Yeri Yok. Capital Dergisi Digital Teknoloji Yönetim Eki, 12, 24-36.
  • [7] Civan, M. & Bal, V. E-Ticaret ve Kobilerin Geleceği, Bilgi Yönetimi. (http://www.bilgiyonetimi.org/etic_kobi.htm). [24.09.2003] .
  • [8] Türkiye Bankalar Birliği. Elektronik Ticarete Konu Olan Kredi Kartlı İşlemleri Raporları, (http://www.tbb.org.tr/net/ donemsel/default.aspx? dil=TR). [11.11.2004].
  • [9] Kartla internete 153 Trilyon Harcadık. (2004). Hürriyet Gazetesi, 28 Eylül, 4.
  • [10] Türkiye’de Internet Kullanımı Arttı. (http://www.inndir.com/haberler.php?id=17408). [20.10.2004] ,
  • [11] DİE, Hane Halkı Internet Kullanımı. (http://www.turk.internet.com/haber/yaziyaz.php3). [16.02.2005] ,
  • [12] Zengin Internet Uygulamalarının Kurumlara Yansıması. (http://www.medyasoft.com.tr/MedyaSoft/Kurumsal/ makaleler/Read_News.cfm?NEWS). [23.09.2003].
  • [13] Anıtsal, İ. & Bolat, S. (2003). Internet Perakendeciliği: Geleneksel Perakendecilikle Karşılaştırmalı Bir Stratejik Analiz. Pazarlama Dünyası Dergisi, 3, 26-36.
  • [14] KoçWeb Koç Topluluğu’nda E-dönüşümün Belkemiği. (http://www.microsoft.com/turkiye/referans/koc). [15.11.2004],
  • [15] Udo, G.J. (2001). Privacy and Security Concems as Majör and specialty inelude e-commerce, large store Barriers for E-Commerce: A Survey Study. Information management, and sales management. Management & Computer Security, 9(4), 158-167.
  • [16] Yongalık, A. (2000). 21. Yüzyılda Sigorta Sektöründe Klasik ve Modern Satış Yollarının Maliyet Etkinliği Açısından Karşılaştırılması ve Değerlendirilmesi. Reasürör Dergisi, 38, 12-23.
  • [17] Mucuk, 1. (2002). Temel Pazarlama Bilgileri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • [18] Kırçova, İ. (1999). internette Pazarlama. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • [19] Çoban, S. (2003). Sigorta Pazarlamasının Yapısal Özellikleri ve Temel Sorunları. Pazarlama Dünyası Dergisi, 3, 10-16.
  • [20] Haşıloğlu, S.B. (2001). Sigortacılık Sektöründe Sanal Organizasyon Teknolojileri: Internet, Intranet ve Extranet. Reasürör Dergisi, 39, 23-37.
  • [21] Yanık, S. & Yazıcı, S. (2003). Sanal Sigortacılık. Reasürör Dergisi, 47, 4-16.
  • [22] Sigorta İşletmelerinin Geleceği, (www.insurance.ibm.com/ insur/future.htm). [22.05.1999].
  • [23] Internet Sigortacılığı ve Internet Sigortacılığı Kullanımı. (http://www.sigortam.net/bilgi_merkezi/bilgi_merkezi_200 2.asp). [23.06.2003].
  • [25] Aklan, S. (2000). Sigorta Sektörü. İstanbul: Ceyma Matbaası
  • [26] Sigorta Sektöründeki Gelişim. Bankacılık, Finans, İnsan Kaynakları ve Teknoloji Gazetesi, (http://www.activefinans.com/activeline/sayi26/ sigorta.html). [21.11.2004].
  • [27] Nakip, M. (2004). Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli). Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Mert Uydacı

Selda Ene Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Uydacı, M., & Ene, S. (2005). SANAL SİGORTA PAZARLAMASININ TÜRKİYE’DEKİ GELİŞİMİ YE BUGÜNKÜ DURUMU ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Öneri Dergisi, 6(24), 97-113. https://doi.org/10.14783/maruoneri.680766

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377