Öz
Elektronik ticaret, son yıllarda oldukça hızlı bir şekilde gelişme göstermekte ve bir çok sektörde önemli gelişmelere neden olmaktadır. Finansal hizmet sektöründeki bankalar ve aracı kurumlar, e-ticaret uygulamalarına hız kazandırırken, sigortacılık sektöründe ise e-ticaret uygulamalarına daha yeni yeni girilmeye başlanmıştır. Bu gelişmenin Avrupa ülkelerine göre oldukça düşük olduğu ülkemizde, ağırlıklı olarak tanıtım ve imaj ağırlıklı web siteleri oluşturulmakta ve sitelerde daha çok ürün tanıtımı, fiyat, ve bilgi sunulmaktadır.Bu çalışmada, Türkiye'de hızlı bir gelişme ivmesine sahip olan işletme ile müşteri arasında yapılan e-ticaretin sanal sigortacılıktaki uygulamalarında geldiği noktayı görebilmek amacıyla, İnternet kullanıcılarının sanal sigortacılığa bakış açıları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek üzere bir anket çalışması hazırlanmış ve anketimiz internet üzerinden çeşitli email gruplarına ve kişilere gönderilerek internet kullanıcılarına uygulanmıştır.