Öz
Perakendecilik dünyada ve Türkiye’de hızla büyüyen bir sektör haline gelmiştir. Tüketicilerin yaşam tarzlarındaki değişimlerle birlikte alışveriş merkezlerine olan talepleri artmaya başlamış ve bu talebi karşılamak üzere son on yılda Türkiye’de alışveriş merkezi sayısı hızla artmıştır. Bu büyüme beraberinde yoğun rekabeti de getirmiştir. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin alışveriş merkezlerine olan sadakatini etkileyen faktörleri tespit etmektir. Araştırma İstanbul şehri, Avrupa yakasında bulunan, en az 10 yıldır faaliyet gösteren ve en fazla ziyaret edilen dört alışveriş merkezi müşterileri üzerine yapılmıştır. Toplam 700 adet geçerli anket analize tabi tutulmuş ve regresyon analizi sonucuna göre tüketicilerin alışveriş merkezine sadakatleri üzerinde etkili olan faktörlerin mağaza özellikleri, kültürel etkinlikler ve eğlence olanakları ve fiyatların uygunluğu ile fiyat/kalite ilişkisi olduğu ortaya çıkmıştır.