Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HALI SANATIMIZIN YÜZEY TASARIMI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2000, Cilt: 3 Sayı: 13, 101 - 102, 15.01.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.732310

Öz

Carpet weaving was kept i Is importance amongst Ihe traditional Turkish handicrafts throııghout history. Ils development continııes froın Ihıt 13. century ııp to the 20. century. The rich composition of patterns consisl of two maili styles; geometric and flower and foliage. Stylization is evident in ali the motifs and patterns. Carpet designs fıve massages from the weaver’s inner yvorld. With its colors, motifs and patterns. it refiects a second language.

Kaynakça

  • [1] Karamağralı, Beyhan, Bir Konya Halısı Hakkında. Arış. Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, Y.l, S.l, Ankara, Mart 1997.
  • [2] Karamağralı, Beyhan, "Türk Halı Sanatındaki Motiflerin Yorumu Üzerine”, Arış, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Y.l, S.3, Ankara. Aralık 1997.
  • [3] Tunalı, İsmail. Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1989.
  • [4] Turai. Sadık, “Halının İşlevinin Özel Bir Göstergesi”, Arış, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, Y„ I. S..4, Ankara, Nisan 1998.
  • [5] Türker-Küyel, Mübahat, “Halı konusu Felsefenin Görüş Alanına Girebilir mi?”, Arış(IV. Sayının ilavesi), Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, Ankara, Nisan 1998.
  • [6] Diyarbekirli, Nejat, “Türklerde Halıcılık,” Türk Edebiyatı, Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları, S. 132. İstanbul, Ekim 1984.
  • [7] Yetkin, Şerare, Türk Halı Sanatı. Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara, 1991.
  • [8] Aslanapa, Oktay, Halı Sanatının Bin Yılı, Eren Yayıncılık, İstanbul, 1987.
  • [9] Saldıray, Beyhan, “Türk Halı Sanatında Kompozisyon Özellikleri,” Akademi, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, S.10. İstanbul. 1981.
  • [10] Küçükerman, Önder. "Türk Halıcılığının Tarihten Gelen Sorunları", Arış, Atatürk Kr/V Merkezi Yayınları, Y.l, S.l, Ankara, Mart 1997.
  • [11] Küçükerman. Önder, “Türk Halıcılığında Kimlik Korunması”, Arış, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Y.l, S.3, Ankara, Aralık 1997.
  • [12] Kayıpmaz, Fahrettin; Kayıpmaz. Naciye, “Geleneksel Kültür Mirasımız Anadolu Türk El Halı ve Kilimleri”. Türkiyemiz, Ak Yayınları, Y.2I, S.65, İstanbul, Ekim 1991.
  • [13] Barışta, H. Örcün, Türk El Sanatları, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1988.
  • [14] Öney, Gönül, Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara, 1992.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Hakan Çiloğlu

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 3 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Çiloğlu, H. (2000). HALI SANATIMIZIN YÜZEY TASARIMI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ. Öneri Dergisi, 3(13), 101-102. https://doi.org/10.14783/maruoneri.732310

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377